ارجاع عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مازوت‌سوزی به قوه قضائیه

وقوع حادثه در توربین واحد۲ نیروگاه شهید محمد منتظری

ارجاع عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مازوت‌سوزی به قوه قضائیه؛ گامی در جهت هوای پاک؟

شاهین شهروند: در اقدامی مهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها را جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع دادند. این اقدام در راستای ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس و با هدف کاهش آلودگی‌های شدید هوا صورت گرفته است.

گزارش کمیسیون کشاورزی چه می‌گوید؟

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست را در قبال استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها به شدت مورد انتقاد قرار داده است. در این گزارش آمده است که این سازمان به وظایف خود در جهت حفظ محیط زیست و سلامت مردم عمل نکرده و علی‌رغم مصوبات قانونی، مجوز استفاده از مازوت را به نیروگاه‌ها صادر کرده است.

تاکید بر لغو مصوبه شورای عالی امنیت ملی

یکی از نکات مهم این گزارش، تاکید بر لغو مصوبه شورای عالی امنیت ملی انرژی در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها است. کمیسیون کشاورزی معتقد است که این مصوبه مغایر با قانون هوای پاک بوده و به ضرر سلامت مردم و محیط زیست است.

لزوم ممانعت از مازوت‌سوزی در کل کشور

در این گزارش همچنین خواستار ممانعت از مازوت‌سوزی در کل کشور شده است. کمیسیون کشاورزی بر این باور است که استفاده از مازوت، عامل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها و به خطر افتادن سلامت مردم است.

اهمیت این اقدام برای مردم و محیط زیست

ارجاع عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست به قوه قضائیه، می‌تواند گامی مهم در جهت احقاق حقوق مردم و حفظ محیط زیست باشد. این اقدام نشان می‌دهد که مجلس شورای اسلامی نسبت به سلامت مردم و حفظ محیط زیست حساس بوده و دنبال راه حلی برای حل معضل آلودگی هوا است.

انتظارات از قوه قضائیه

با ارجاع این پرونده به قوه قضائیه، انتظار می‌رود که این قوه به موضوع رسیدگی کرده و متخلفان را به مجازات برساند. همچنین انتظار می‌رود که قوه قضائیه با صدور احکام لازم، از ادامه استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها جلوگیری کند.

امید به آینده‌ای پاک‌تر

این اقدام مجلس شورای اسلامی، امیدی را در دل مردم زنده کرده است که شاید روزی شاهد هوای پاک و آسمانی بدون دود باشیم.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *