استعفای شهردار گز برخوار پایانی بر بن‌بست مدیریت شهری

شهردار گز برخوار

شاهین شهروند گزارش می‌دهد: در 24 تیرماه 1403 آقای سیدمحمدرضا کاظمی طبا، فرماندار شاهین شهر و میمه، با عرض تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی از استعفای شهردار گز بخوار، سعید ذاکر اصفهانی خبر داد.

در اقدامی ناگهانی، سعید ذاکر اصفهانی، شهردار گز برخوار، از سمت خود استعفا داد. این استعفا که در پی ماه‌ها کشمکش و درگیری میان وی و برخی اعضای شورای شهر رخ داده، گمانه‌زنی‌های مختلفی را به همراه داشته است.

در این میان، سوالات متعددی در ذهن شهروندان گز برخوار باقی می‌ماند. آیا استعفای شهردار گز برخوار پایانی بر بن‌بست ایجاد شده در مدیریت شهری خواهد بود یا آغازگر جدالی فرساینده میان شورا و شهرداری؟ سرنوشت پروژه‌های نیمه‌تمام شهر چه خواهد شد؟ و در نهایت، چه کسی سکان هدایت گز برخوار را در دست خواهد گرفت و پاسخگوی مطالبات به حق مردم خواهد بود؟

بیانیه شورای شهر گز بخوار: پاسخگو در قبال قانون هستیم

ابوالفضل آقاجانی جزی رییس شورای اسلامی شهر گز بیان نمود در تاریخ ۲۴ تیرماه شهردار در حرکتی غیر اخلاقی استعفای خود را که در آن مواردی را بیان نمودند که در زمان خود پیگیری قضایی خواهد شد، به یکی از اعضای شورا تحویل داده و به همراه چند کارمند مأمور خود که قبل از پایان یافتن زمان مأموریتشان در شهرداری را لغو نموده و مدارک تحویلی خود را به حراست تحویل داده و از شهرداری و شهر بدون تایید استعفا توسط شورای شهر( فرار را بر قرار ترجیح) دادند.
لازم بذکر است شورای اسلامی شهر گز برخوار قبل از استیضاح شهردار با رعایت اخلاق مداری و منش پهلوانی چند مرتبه از طریق مختلف پیشنهاد استعفا به شهردار توسط چهار عضو شورا (آقاجانی، هادیان، علی عباسی، محمدیان) داده شد ولی متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفت و خواستار استیضاح خود شدند، که توسط اعضای شورا استیضاح مطرح گردید.

هرگونه خبری مبنی بر استعفای شهردار و نقل قول از طرف شورای شهر کذب بوده و پیگرد قضایی خواهد شد.

برگزاری جلسه برای بررسی مصوبات شوراهای اسلامی

در ادامه خبر استعفای نابهنگام شهردار گزبخوار، در عصر همان روز جلسه هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان به ریاست فرماندار شاهین شهر و با حضور سایر اعضا در محل فرمانداری شاهین شهر برگزار شد.

با توجه به استعفای آقای ذاکر اصفهانی، شهردار گز برخوار و به دنبال اقدامات صورت گرفته دو ماه گذشته برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گز مبنی بر استیضاح شهردار و علی رغم برخی از ابهامات و ایرادات شکلی و قانونی مطابق ماده ۸۳ قانون شوراها و در راستای پیشگیری از هرگونه اخلال و یا وقفه احتمالی در ارائه خدمات به شهروندان و به منظور حفظ حقوق شهر و مردم به تأیید هیأت تطبیق رسید.

در این نشست، مصوبات شورای اسلامی شهر گز در خصوص مخالفت با کمک به برگزاری نماز جمعه شهر گز برخوار، مخالفت با کمک به برگزاری جشن‌های غدیر و قربان به گروه جهادی ثامن الحجج، لغو اختیار شهردار گز برخوار در انجام معاملات متوسط و …خلاف قانون تشخیص داده نشد و به تأیید هیأت تطبیق رسید.

همچنین با پرداخت هزینه کارشناسی دو عضو شورای اسلامی شهر گز برخوار توسط شهرداری با توجه به اینکه هزینه شخصی محسوب می‌شود، مخالفت شد.

سرپرست جدید شهرداری گز برخوار و ابهامات پیش رو

علاوه بر بررسی تخلفات اعضای شورای شهر، در این نشست جناب آقای براتی، کارشناس بازدید شهرداری، به عنوان سرپرست موقت شهرداری گز برخوار منصوب شده است. اما با توجه به تنش‌های موجود میان شورا و شهرداری، به نظر می‌رسد انتخاب سرپرست دائمی و ثبات در مدیریت شهری گز برخوار به چالشی جدی تبدیل خواهد شد.‌

حرف آخر شاهین شهروند

رسانه خبری شاهین‌شهروند، با هدف اطلاع‌رسانی جامع و به‌روز در تمامی حوزه‌ها، همواره بخش ویژه‌ای را به رویدادهای شاهین شهر و میمه اختصاص داده است. در بخش آوای شاهین، فراتر از رویدادهای روزمره، می‌توانید بیشتر با این شهر جذاب آشنا شوید.

همچنین با عضویت در پیج اینستاگرام و یا کانال ایتای شاهین شهروند، از تازه‌ترین مطالب منتشر شده مطلع شوید و همراه همیشگی شاهین‌شهروند باشید.

بخش‌ آوای شاهین سایت، گنجینه‌ای از اطلاعات در خصوص اخبار جاری شهر است که از جدیدترین آنها میتوان به:

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *