ایستگاه پایانی انتخابات ریاست جمهوری 1403|حضور پُر رنگ شاهین شهری‌ ها در دور دوم

شاهین شهری‌

دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1403 با پیروزی پزشکیان پایان یافت

مشارکت پُر رنگ شاهین شهری‌ ها در دور دوم انتخابات 1403

شاهین شهروند گزارش می‌دهد: انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 هم با همه‌ی فراز و فرودهایش، بالاخره به ایستگاه پایانی خود رسید و آقای دکتر مسعودی پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهور منتخب مردم تا چند روز دیگر مهمانِ 4 ساله خیابان پاستور می‌شود. اما نکته جالب توجه این روزها،حضور پُر رنگ و معنادار مردم، به ویژه شاهین شهری‌ ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است. شاهین شهروند در این مقاله، آمار و ارقام بیرون آمدۀ این چند روز را بررسی خواهد کرد. پس با ما همراه باشید.

در مرحله اول انتخابات 1403 چه گذشت؟

مرحله اول انتخابات با مشارکت 24 میلیون و 535 هزار و 185 نفر، معادل %39.92 از افراد واجد شرایط برگزار شد که پس از شمارش آراء و تایید صحت آن از سوی شورای نگهبان، آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند.

اگرچه بسیاری از رسانه‌ها علت دومرحله‌ای شدن روند انتخاب نهمین رئیس‌جمهور را میزان مشارکت کم مردم و بی‌علاقگی به نتیجه انتخابات می‌دانند، اما معمولاً در انتخاباتی که رئیس‌جمهور وقت، یکی از کاندیداهای آن نیست، پراکندگی آرا پدیده‌ای دور از تصور نیست (مثل انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1384).

همچنین پراکندگی آرا، نزدیک بودن رأی دو کاندید و عدم نظر جمعی روی یک کاندیدا بر خلاف آنچه تصور می‌شود، نه‌تنها نشانه ازهم‌گسستگی یک جامعه نیست، بلکه نشان‌دهنده سالم‌بودن رقابت بین احزاب، نگرش‌ها و انتخابات تلقی شده و یک پدیدۀ مثبت به شمار می‌آید.

افزایش مشارکت شاهین‌شهری‌ها در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری 1403

در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار شد، طبق آخرین آمار منتشر شده تا ساعت 23 حدود 58 هزار نفر از مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه رای خود را در صندوق انداخته اند. با این حال دور دوم انتخابات در این شهرستان پُرشورتر شروع شد و شاهین شهری‌ها نیز مانند سایر مردم ایران در مرحله نهایی انتخابات حضور پُررنگ‌تری داشته اند.

طبق گزارش‌های دریافتی از سامانه جامع انتخابات رئیس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت که تا ساعت ۲۳ روز پانزدهم تیرماه ۶۶ هزار و ۳۴۷ نفر از مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه در دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آرای خود را به صندوق‌های رأی انداخته‌اند.

لازم به ذکر است در دور دوم انتخابات، آرا به ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر رسید که یعنی ۴۹درصد از واجد شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند که از این میان، بر اساس آنچه که در گزارش آمار غیررسمی که در سایت خبری آفتاب منتشر شده، استان اصفهان با مشارکت بیش یک میلیون و هشتصد هزارنفری یکی از فعال‌ترین استان‌های کشور در این انتخابات بود.

پزشکیان: جراح قلب، نماینده مجلس، وزیر و حالا رئیس‌جمهور ایران

اگر از حاشیه‌های زرد ریز و درشتی که از همان لحظات اول کاندید شدن آقای پزشکیان تا به امروز پخش شده، بگذریم؛ حالا آقای پزشکیان لقب باسوادترین رئیس‌جمهور تاریخ دنیا گرفته است.

با انتشار خبر برگزیده شدن پزشکیان از سوی مردم هم گویا اقتصاد ایران با نوسانات کاهشی در ارز و طلا، سبزشدن بورس و ثبات نسبی قیمت‌ها در بورس کالا، به نهمین رئیس‌جمهور ایران، کارت سبز نشان داد. حالا باید منتظر ماند و دید آقای رئیس‌جمهور و کابینه منتخب او، چگونه با مشکلات و بحران‌های مختلفی که در 4 سال آینده خواهد داشت، دست و پنجه نرم خواهند کرد.

حرف آخر شاهین شهروند

بدون شک، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم با پیروزی مردم ایران به پایان رسید. شاهین شهروند امیدوار است که در 4 سال آینده، مردم ایران شاهد رشد، بالندگی و رفاه همگانی جامعه خود باشند.

ما در شاهین شهروند تلاش می‌کنیم تا با پوشش دادن اخبار و رویدادهای مهم ایران، علاوه بر پیگیری و اطلاع‌رسانی در مورد مسائل مربوط به شهر، موضوعات دیگری همچون رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی شهر شاهین شهر را نیز با دقت و وسواس دنبال ‌کنیم.

همچنین با عضویت در پیج اینستاگرام و یا کانال ایتای شاهین شهروند، از تازه‌ترین مطالب منتشر شده مطلع شوید و همراه همیشگی شاهین‌شهروند باشید.

 

 

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *