صحبت‌های امروز حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر

واکاوی اظهارات حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر

شاهین شهروند: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات به چالش‌ها و موانع پیش روی این دو طرح کلیدی پرداخت و خواستار رفع آنها از سوی وزیر ارتباطات شدند.

امروز در مجلس چه گذشت؟

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به درخواست نمایندگان مجلس، امروز (سوم تیر ماه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد تا به سؤالات و اظهارات نماینده‌ها پاسخ دهد. وزیر ارتباطات همچنین با دادن گزارشی در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور در اجرای بند (۸) ماده (۲۲) آئین‌نامه داخلی مجلس، وضعیت این دو طرح مهم دولت سیزدهم را برای نمایندگان شرح داد.

حاجی‌دلیگانی و تأکید بر ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا سال 1404

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، در این جلسه با اشاره به تکلیف قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات تا سال 1404، اظهار داشت: “باید تا آن زمان تمامی هفت محور شبکه ملی اطلاعات را کامل کنیم.” وی با بیان اینکه “وزارت ارتباطات باید این موضوع را مدنظر قرار دهد و شبکه ملی اطلاعات را کامل کند”، بر ضرورت جدیت بیشتر این وزارتخانه در تکمیل این پروژه تأکید کرد.

اختلافات وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات: گره‌ای در مسیر دولت هوشمند

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این جلسه مطرح شد، اختلافات موجود بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات بود. حاجی‌دلیگانی در این خصوص گفت: “بعد از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، همواره اختلافاتی بین این شرکت و وزارت ارتباطات وجود داشته است. این اختلافات باید توسط وزیر ارتباطات حل و فصل شود، چرا که در حال حاضر مشکلات زیادی در این بخش وجود دارد.”

بازنشستگان مخابرات: قربانیان اختلافات؟

حاجی‌دلیگانی یکی از این مشکلات را مربوط به بازنشستگان مخابرات دانست و افزود: “بازنشستگان مخابرات با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و وزیر ارتباطات باید برای حل این مشکلات اهتمام ورزد.”

حضور زارع‌پور در مجلس و ارائه گزارش

در این جلسه، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور در جمع نمایندگان به سؤالات و اظهارات آنها پاسخ داد. وی با ارائه گزارشی در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات، وضعیت این دو طرح را برای نمایندگان تشریح کرد.

نارضایتی نمایندگان از عملکرد وزارت ارتباطات

با وجود ارائه گزارش توسط زارع‌پور، اما برخی از نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت ارتباطات در خصوص دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات ابراز نارضایتی کردند.

چالش‌ها و موانع پیش روی دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات

در مجموع، می‌توان گفت که جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی به وضوح نشان داد که چالش‌های متعددی در مسیر دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات وجود دارد. اختلافات وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات، مشکلات دفاتر پیشخوان دولت، و مطالبات پرسنل شرکت مخابرات، تنها بخشی از این چالش‌ها هستند.

حرف آخر شاهین شهروند

دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات دو طرح کلیدی هستند که می‌توانند تحولات عظیمی در کشور ایجاد کنند. با وجود چالش‌های متعددی که در مسیر این دو طرح وجود دارد، اما با عزم ملی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها می‌توان این چالش‌ها را رفع کرد و به این دو طرح جامه عمل پوشاند.

رسانه خبری شاهین‌شهروند، با هدف اطلاع‌رسانی جامع و به‌روز در تمامی حوزه‌ها، همواره بخش ویژه‌ای را به رویدادهای شاهین شهر و میمه اختصاص داده است. در بخش آوای شاهین، فراتر از رویدادهای روزمره، می‌توانید بیشتر با این شهر جذاب آشنا شوید.

همچنین با عضویت در پیج اینستاگرام و یا کانال ایتای شاهین شهروند، از تازه‌ترین مطالب منتشر شده مطلع شوید و همراه همیشگی شاهین‌شهروند باشید.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *