سکوت موقت صحنه‌های موسیقی ایران

موسیقی ایرانی

سکوت موقت صحنه‌های موسیقی ایران: لغو یک هفته‌ای کنسرت‌ها در پی حادثه تلخ

شاهین شهروند: در پی حادثه ناگوار سانحه بالگرد حامل رییس جمهور و جمعی از مقامات کشور، که منجر به جان باختن ایشان و همراهانشان شد، عزای عمومی در سراسر ایران اعلام شد. در همین راستا، به احترام این ضایعه ملی و پاسداشت یاد و خاطره جانباختگان، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد از لغو تمامی کنسرت‌های موسیقی در سراسر کشور تا پایان هفته خبر داد.

این تصمیم که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته، با واکنش‌های مختلفی از سوی اهالی موسیقی و مخاطبان آن مواجه شده است.

برخی از فعالان این حوزه، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و ملت ایران، این اقدام را نشانه‌ای از احترام به ارزش‌های ملی و مذهبی دانسته و بر لزوم حفظ حرمت و شعور عمومی در چنین شرایطی تأکید کرده‌اند.

از سوی دیگر، برخی دیگر از هنرمندان و برگزارکنندگان کنسرت، نگرانی خود را از پیامدهای اقتصادی این تصمیم بر صنعت موسیقی و کسب و کار فعالان این حوزه ابراز داشته‌اند.

با این حال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر موقتی بودن این تصمیم، اعلام کرده است که حمایت از فعالین موسیقی و جبران خسارات وارده به آنها در دستور کار قرار دارد.

در این راستا، وعده‌هایی مبنی بر ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی به هنرمندان و برگزارکنندگان کنسرت‌های لغو شده، از سوی مسئولان مربوطه داده شده است.

لغو کنسرت‌ها در ایران سابقه‌ای دیرینه دارد و در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام سوگواری و یا وقوع حوادث ناگوار، این اتفاق رخ داده است.

هرچند این تصمیم می‌تواند بر روحیه اهالی موسیقی و مخاطبان آن تاثیر بگذارد، اما در همین حال، فرصتی برای تامل و بازنگری در نقش و جایگاه موسیقی در جامعه ایران و همچنین بررسی راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از چنین تصمیماتی فراهم می‌کند.

 

 

همراه ما در وبسایت «شاهین شهروند» باشید تا با جدیدترین اخبار و رویدادها در شاهین شهر مطلع شوید.

در شبکه‌های اجتماعی شاهین شهروند (کانال ایتا و پیج اینستاگرامی ما)، می‌توانید با اخبار و رویدادهای اقتصادی و تجاری شاهین شهر آشنا شوید.

 

کانال تلگرام اخبار شاهین شهر  کانال اخبار شاهین شهر در تلگرام : t.me/shahinshahrnews

کانال ایتا اخبار شاهین شهر کانال اخبار شاهین شهر در ایتا : eitaa.com/shahinshahrnews

پیج اخبار شاهین شهر در اینستاگرام پیج اخبار شاهین شهر در اینستاگرام : instagram.com/shahin.shahr

 

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *