شهردار شاهین شهر: شاهین شهر الگوی شکوه تمدن ایرانی است


مراسم عصرانه فرهنگی که به مناسبت روز هنر با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان و مسئولان شهرستان در تالار بهار برگزار شد.
در این مراسم شهردار شاهین شهر ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور مسئولان و هنرمندان شاهین شهر گفت ؛ امروز به مناسبتی دور هم جمع شده ایم که به عنوان روز هنر در هفته فرهنگی شاهین شهر نامگذاری شده است و هدف ما برای معرفی هر چه بهتر از ظرفیت های هنری شاهین‌شهر در مقیاس استانی، ملی و فیلتر است.
ابریشمی راد در ادامه افزود؛ امیدواریم تجربیات امسال به ما کمک کند که هر سال این برنامه در بصورت متداول در شاهین شهر داشته باشیم . امروز از همان ابتدای صبح برنامه های روز هنر با برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی در نگارخانه آفتاب و بعد از آن تک نوازی هنرمندان کودک و نوجوان شروع شد و در مدت کمی که در خدمت هنرمندان نوجوان بودم، اجرای استادانه و هنرمندانه آنها به جرات در مقایس پایتخت بود.
و مطمئنا این سطح استعداد و حضور را در هیچ جای دیگر نمی توانیم ببینیم.
ایشان شاهین شهر را دارای ظرفیت های بالا دانست و عنوان کرد؛ این شهر دارای ظرفیت های بالای است که تا به حال فرصت نشده به اندازه کافی به معرفی آن بپردازیم و هفته فرهنگی این قابلیت را دارد که ظرفیت ها را ببینیم و آنها را معرفی کنیم.
شهردار شاهین شهر به نقش هنر در اجتماع اشاره داشت و اظهار نمود؛ نقش هنر در حوزه اجتماع یعنی بُعد اجتماعی هنر و هنرمند بسیار برای ما مهم و ارزشمند است.
بالاترین توسعه، توسعه اجتماعی است و هنرمندان بالاترین ظرفیت های اجتماعی محسوب می شوند. و اگر تعالی جامعه و مملکت را بخواهیم باید در حوزه فرهنگی و هنری به جدیت نه با شعار کوشا باشیم.
و بدانید هنرمندان در انتقال مفاهیم و ارزش های فرهنگی نقش بزرگی دارند.
وی هنر را فصل مشترک همه ی اقوام و گرایش ها دانست و گفت ؛ زبان احساس هنر، زبان مشترک همه ی انسان های کره زمین است. ما وظیفه داریم فضای را به وجود آوریم که جایگاه هنرمندان محترم شناخته شود و از طرف دیگر ارزش هنر به درستی نشان داده شود. و در مقابل از هنرمندان که به عنوان شهروندان درجه یک محسوب می شوند انتظار داریم در حوزه فرهنگی و مسئولیت پذیری نقش آفرین باشند.
ابریشمی راد در ادامه افزود؛ این مراسم ها به خاطر این است که هم ما به درستی به وظايف مان عمل کنیم و هم امکان ارتباط دوسویه بین ما فراهم شود تا نهایتا به هدف اصلی که همانا نقش آفرینی هنرمند در جامعه است به آن برسیم .
ایشان شاهین شهر را الگوی شکوه تمدن ایرانی دانست و گفت؛ شاهین شهر، شهری است که می تواند الگوی موفقی در ارائه شکوه تمدن ایرانی باشد . چرا که همه ی اقوام ایرانی در آن وجود دارد و ساختار شهری آن بی نظیر است.
ایشان در آخر اظهار داشت؛ امروز به مناسبت روز هنر، هنرمندانی فداکار مهمان شهرداری بودند که نامی از آنها برده نمی شود. شهرداری شاهین شهر امروز این افتخار را داشت که برای اولین بار در خدمت همسران جانباز اعصاب و روان باشد.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *