آغاز ثبت‌نام وام متأهلیِ دانشجویی از اردیبهشت‌ماه

آغاز ثبت‌نام وام متأهلیِ دانشجویی از اردیبهشت‌ماه

آغاز ثبت‌نام وام متأهلیِ دانشجویی از اردیبهشت‌ماه

خبرگزاری مهر: رئیس صندوق رفاه دانشجویان از آغاز ثبت‌نام وام‌های ضروری و مسکن متأهلی از ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: پارسال ۱۱۰ میلیارد تومان وام تحصیلی به دانشجویان پرداخت شد و دانشجویان تا آخر فروردین فرصت دارند تا برای وام تحصیلی ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گنجی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز دوشنبه 7 اسفند 1402 برگزار شد، با اشاره به پرداخت وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جاری، گفت: در سال تحصیلی جاری 110 میلیارد تومان وام تحصیلی به دانشجویان پرداخت شد که این رقم در مقایسه با سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 70 درصد از وام‌های پرداختی در سال جاری به وام‌های تحصیلی اختصاص داشته است، گفت: 20 درصد وام‌ها به وام‌های ضروری و 10 درصد به وام‌های مسکن متأهلی تعلق گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از آغاز ثبت‌نام وام‌های ضروری و مسکن متأهلی از ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: دانشجویان متقاضی می‌توانند تا 15 اردیبهشت‌ماه برای دریافت این وام‌ها ثبت‌نام کنند.

گنجی با اشاره به شرایط دریافت وام‌های ضروری و مسکن متأهلی، گفت: دانشجویان متأهل، دانشجویان دارای فرزند و دانشجویانی که سرپرست خانوار هستند، می‌توانند برای دریافت وام ضروری ثبت‌نام کنند.

وی افزود: دانشجویان متأهل برای دریافت وام مسکن متأهلی می‌توانند با ارائه مستندات مربوط به اجاره‌نامه و تعهدنامه محضری، وام مسکن دریافت کنند.

شرایط ثبت‌نام وام‌های دانشجویی

متقاضیان دریافت وام‌های دانشجویی می‌توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://swf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام وام‌های دانشجویی:

  • تصویر کارت ملی
  • تصویر صفحه اول شناسنامه
  • تصویر گواهی اشتغال به تحصیل
  • تصویر مدارک مربوط به تعهدنامه و اجاره‌نامه (برای وام مسکن متأهلی)

نکات مهم:

  • دانشجویان متقاضی دریافت وام‌های دانشجویی باید در سنوات مجاز تحصیلی باشند.
  • دانشجویان برای دریافت وام‌های ضروری و مسکن متأهلی باید ضامن معتبر ارائه کنند.
  • وام‌های دانشجویی با سود 4 درصد به دانشجویان پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *