افتتاح پروژه های عمرانی شاهین شهر و میمه در هفته دولت

افتتاح پروژه های عمرانی شاهین شهر و میمه در هفته دولت

افتتاح پروژه های عمرانی شاهین شهر و میمه در هفته دولت

شاهین شهروند گزارش می‌دهد|روز سه شنبه 20 شهریور 1403 آقای وحید مسعودی، صاحب امتیاز و سردبیر رسانه شاهین شهر (شاهین شهروند) به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه، همراه هیئتی متشکل از دکتر مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و آقای سید محمدرضا کاظمی طبا، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه و حجت الاسلام قاسم باقریان امام جمعه شاهین شهر و جمعی از مسئولان شهرستان شد تا در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شاهین شهر و میمه که به مناسبت هفته دولت برنامه‌ریزی شده بود، شرکت کند.

در این آیین، ضمن افتتاح پروژه های عمرانی متنوع در سراسر شهرستان شاهین شهر و میمه، اخباری درباره موضوعات متنوع مربوط به شهرستان شاهین شهر و میمه نیز مطرح گردید که در ادامه سعی کردیم به مهم‌ترین مباحث گفته شده در این آیین اشاره کنیم. با ما همراه شوید تا بیشتر با جزئیات و چالش های پروژه های عمرانی شاهین شهر و میمه آشنا شوید.

توجه داشته باشید که

ترتیب پروژه های عمرانی که در ادامه از آنها اسم خواهیم برد، به ترتیب زمان افتتاح آنها در این برنامه بوده و آمار و ارقام اعلام شده برای هر پروژه (نظیر کارفرما، پیمانکار، مساحت زیربنا و اعتبار پروژه و …) به گفته مسئولان این پروژه های عمرانی بوده و شاهین شهروند هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد.

پروژه 1# افتتاح دهیاری روستای کلهرود

افتتاح دهیاری روستای کلهرود
افتتاح دهیاری روستای کلهرود
افتتاح دهیاری روستای کلهرود
افتتاح دهیاری روستای کلهرود

کلهرود یکی از زیباترین روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه و یکی از مقاصد گردشگری در این شهرستان محسوب می‌شود. نبود فضای مناسب اداری جهت خدمت‌رسانی به مردم شریف روستای کلهرود، مسئولان روستا را بر آن داشت تا تکمیل ساختمان دهیاری روستا، که حدود 12 سال در مرحله سفتکاری متوقف شده بود، پیگیری کنند و بالاخره این ساختمان با اعتباری یک میلیارد و دویست میلیون تومانی روز سه شنبه افتتاح و به بهره برداری رسید.

همانطور که از عکس‌ها هم مشخص است طراحی و ساخت دهیاری کلهرود مطابق با حال و هوای این روستای و به شکل سنتی می‌باشد. زینلیان ضمن تبریک به ساکنان روستا ابراز امیدواری کرد که با افتتاح ساختمان مدرن دهیاری روند حل مشکلات روستای کلهرود با جمعیت 295 نفری با سرعت بیشتری دنبال شود.

ویژگی‌های پروژه دهیاری روستای کلهرود

کارفرما: دهیاری کلهرود

پیمانکار: شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان

مساحت زیربنا: 800 متر مربع

کل اعتبار پروژه: 1,200,000,000 تومان

خواندن این مقاله را از دست ندهید: کلهرود، زیباترین روستای شاهین شهر و میمه

 

پروژه 2# افتتاح خیابان حاج علی منتظری روستای جهاد آباد

افتتاح خیابان حاج علی منتظری روستای جهاد آباد
افتتاح خیابان حاج علی منتظری روستای جهاد آباد
افتتاح خیابان حاج علی منتظری روستای جهاد آباد
افتتاح خیابان حاج علی منتظری روستای جهاد آباد

در ادامه، نوبت به افتتاح و بهره برداری یک پروژه در روستای جهاد آباد (چاله سیاه) رسید. کاروانسرای تاریخی شیخ علی خان زند، مسیر دسترسی به منطقه حفاظت شده قمیشلو و رویش گل‌های شقایق وحشی در فصل بهار، روستای جهادآباد را به یکی روستاهای دیدنی این شهرستان تبدیل کرده است.

با این حال زیرساخت ضعیف جاده‌ها در بخش قدیمی روستای جهاد آباد همواره یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنین و گردشگران این روستا بوده و پروژه‌ خیابان حاج علی منتظری با چالش‎‌های عدیده‌ای روبرو شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه، آقای روح الله افشاریان، در خصوص مشکلات ساخت این خیابان توضیحاتی ارائه داد و کمبود بودجه و سختی در تامین نقدینگی را مهمترین مشکل بر سر راه این پروژه دانست.

در ادامه نیز زینلیان، درباره توسعه سایر خیابان‌ها و طرح ساخت فلکه در این روستا خواستار پیگیری بیشتر از جانب دهیاری جهاد آباد شد و گفت: هرچه سریعتر طرح‌های عمرانی این روستا باید تصویب شود تا ساخت آن‌ها قبل از رسیدن به فصل سرمای امسال به پایان برسد.

وی در خصوص پروژه های عمرانی روستاهای استان اصفهان این نکته را خاطرنشان کرد: هیچ بهانه‌ و محدودیتی بر سر راه تصویب طرح‌ها در استانداری اصفهان وجود ندارد و تمام تلاشمان را برای همکاری با دهیاری جهاد آباد و به ثمر نشستن پروژه‌های عمرانی این روستا خواهیم کرد.

وی هنگام افتتاح جاده حاج منتظری ابراز امیدواری کرد و گفت: انشالله به میمنت این ایام مبارک، این اقدامات بتواند طلیعه کارهای اساسی برای این منطقه، روستا و شهرستان شاهین شهر و میمه باشد و مردم بتوانند از برکات این پروژه‌ها بیش از گذشته استفاده کنند.

ویژگی‌های پروژه خیابان حاج منتظری روستای جهاد آباد

کارفرما: دهیاری جهادآباد

پیمانکار: پیمانکاری آقای رستمیان

طول خیابان: 300 متر

ویژگی پروژه: احداث مسیر دسترسی ایمن و مناسب جهت تردد و ساماندهی ترافیک

کل اعتبار پروژه: یک میلیارد و نهصد و سی میلیون تومان

 

پروژه 3# بازسازی و نوسازی استخر شهرک شهید محمد منتظری

استخر شهرک شهید محمد منتظری
افتتاح استخر شهرک شهید محمد منتظری
استخر شهرک شهید محمد منتظری
افتتاح استخر شهرک شهید محمد منتظری

در رویداد بعدی، نوبت به افتتاح پروژه بازسازی و نوسازی استخر شهرک شهید محمد منتظری که به نام شهید آیت الله رئیسی نامگذاری شده، رسید. این مجموعه فرهنگی ورزشی در زمین استخر قدیمی شهرک که “استخر گسترش” نام داشت، ساخته شده است. استخر قدیمی گسترش با قدمت 40 ساله در طی سالیان گذشته فرسوده و ناایمن تشخیص داده شده و از سال 98 با شیوع کرونا تعطیل شده و بلا استفاده مانده بود.

ندا حاجی باقری، تنها بانوی رئیس حوزه مدیریت پالایش نفت اصفهان و همچنین مدیر این پروژه توضیح داد: به همت متخصصین و مهندسین و برنامه ریزی فوق فشرده، بازسازی و نوسازی اساسی این استخر تنها در 6 ماه به طول انجامید.

وی همچنین ادامه داد: کاربری این مجتمع به عنوان یک استخر حفظ شده و علاوه بر آن تلاش کردیم این سازه را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. این ساختمان بسیار ایمن و مقاوم در برابر زلزله بوده همچنین فضاهایی نظیر کافی شاپ، سالن بدنسازی، ساختمان اداری و رختکن در آن تعبیه شده است.

وی افزود: استخر شهرک شهید محمد منتظری در واقع یک مجموعه فرهنگی ویژه خانواده‌ها و فرزندان کارکنان برای اوقات فراغت و در راستای نشاط اجتماعی به شمار می‌رود.

ویژگی‌های پروژه استخر شهرک شهید محمد منتظری

کارفرما: شرکت پالایش نفت اصفهان

پیمانکار: شرکت بلند پایه و شرکت سورن بنا ساز

مساحت پروژه: حدود 3000 متر مربع

کل اعتبار پروژه: پنجاه میلیارد تومان

خواندن این مقاله را از دست ندهید: بهترین مراکز ورزشی شاهین شهر

 

پروژه 4# احداث بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان منتهی به آن

احداث بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان منتهی به آن
احداث بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان منتهی به آن
احداث بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان منتهی به آن
احداث بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان منتهی به آن

احداث بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان منتهی به آن، یکی دیگر از پروژه‌های مهمی بود که مسئولان از آن بازدید کردند. به گفته آقای کیانوش کیانی، سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری شاهین شهر، محل این بلوار پیش از این مکان تخلیه نخاله‌های شهری بود که با توجه به گسترش شهر و افزایش جمعیت این منطقه، باعث بروز سختی‌های زیادی برای ساکنین جنوب شهر شاهین شهر شده بود.

حذف نخاله‌ها یکی از مطالبات برحق مردم از شورای شهر و شهرداری شاهین شهر بود که مسئولین با ارائه طرح خلاقانه ساخت بلوار و فلکه در این بخش توانستند به خوبی این مشکل را حل کنند. از آنجا که بلوار شیخ بهایی به بلوار 9 دی متصل شده و علاوه بر آن، 3 محله جنوبی (شهرک امام حسین (ع)، ردانی پور و حاجی آباد) را به ورودی اصلی شاهین شهر متصل می‌کند، این مسیر به یکی از رینگ‌های ترافیکی تبدیل شده است.

زینلیان از همکاری ویژه مسئولان شهری برای تحقق مطالبات مردم و همچنین پیشرفت شهرداری در کنترل ترافیک شهری و توسعه زیرساخت خدمات عمومی ابراز خرسندی کرد.

آقای حسین شاهزاده فرد، رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز از توجه ویژه به تقویت زیرساخت‌های شاهین شهر در دوره فعلی شورای شهر شاهین شهر اشاره داشت و افزود: طرح‌های ویژه‌ای برای کنترل ترافیک تعریف شده و امیدواریم این پروژه ها تا پایان دوره فعلی شورای شهر به بهره برداری برسد.

آقای کاظمی طبا، فرماندار شهرستان نیز ابراز امیدواری کرد که تاثیرات مثبت چنین طرح‌هایی حتی تا 2 الی 3 دهه آینده برای مردم ملموس خواهد بود.

ویژگی‌های پروژه بلوار شیخ بهایی شاهین شهر و میدان منتهی به آن

کارفرما: شهرداری شاهین شهر

پیمانکار: شرکت آذر صنعت زنده رود

طول مسیر: 900 متر

عرض مسیر: 52 متر

متراژ جدول گذاری: 6300 متر طول

مساحت آسفالت توپکا (19-0): 20000 متر مربع

کل اعتبار پروژه: 25 میلیارد تومان

 

پروژه 5# اجرای روکش آسفالت معابر شاهین شهر

محل اجرای پروژه: بلوار طالقانی (از سه راه شهید شریفی تا ایستگاه پمپاژ انتهای بلوار)، بلوار توحید (باند شمالی)، بلوار امام رضا (ع) حاجی آباد (باند شمالی و قسمتی از باند جنوبی)، بلوار قیام، بلوار شیخ فضل الله نوری (باند شرقی)، 3 معبر واقع در خیابان‌های توحید و ردانی پور

ویژگی‌های پروژه روکش آسفالت معابر شاهین شهر

کارفرما: شهرداری شاهین شهر

پیمانکار: شرکت کوهرنگ راه

کل اعتبار پروژه: 20 میلیارد تومان

اعتبار تامین شده از محل قیر یارانه‌ای: 8 میلیارد تومان

میزان آسفالت: 16000 تن آسفالت توپکا (19-0)

مساحت: 150000 متر مربع

 

پروژه 6# بازدید پروژه 348 واحدی زیتون بنیاد مسکن شاهین شهر

بازدید پروژه 348 واحدی زیتون بنیاد مسکن شاهین شهر
بازدید پروژه 348 واحدی زیتون بنیاد مسکن شاهین شهر
بازدید پروژه 348 واحدی زیتون بنیاد مسکن شاهین شهر
بازدید پروژه 348 واحدی زیتون بنیاد مسکن شاهین شهر

یکی از دیگر برنامه‌های این رویداد، بازدید از پروژه 348 واحدی زیتون بنیاد مسکن شاهین شهر بود که با وجود پیشرفت قابل قبول پروژه با مشکلاتی نظیر اشکال در پرداخت هزینه‌های مربوط به آب و برق روبرو شده است. طی این بازدید رئیس بنیاد مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه، آقای روح الله افشاریان نیز حضور یافت و توضیحاتی درباره روند ساخت مجتمع مسکونی زیتون ارائه دادند و در ادامه مهندسان این پروژه، مشکل توقف روند گازکِشی به این مجتمع به مدت 9 ماه را با زینلیان مطرح کردند.

آقای زینلیان نیز در همان محل پروژه، این مشکل را به صورت تلفنی از مسئولین شرکت اداره گاز پیگیری کرده و اعلام کردند به زودی گازکشی به این مجتمع دوباره به جریان خواهد افتاد.

اخبار تکمیلی درباره آخرین وضعیت مجتمع مسکونی زیتون شاهین شهر را اینجا بخوانید.

ویژگی‌های پروژه بازدید پروژه 348 واحدی زیتون بنیاد مسکن شاهین شهر

عنوان پروژه: احداث 348 واحد مسکونی زیتون

محل اجرای پروژه: شاهین شهر- انتهاب بلوار شیخ بهایی

کارفرما: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

پیشرفت فیزیکی پروژه: 70 درصد

تعداد واحدهای دارای مالک: 70 درصد

تعداد واحدهای فاقد مالک: 30 درصد

خواندن این مقاله را از دست ندهید: مشکلات مسکن مهر شاهین شهر

پروژه 7# افتتاح مدرسه خیرساز زنده یاد شاه رجبیان واقع در گرگاب

افتتاح مدرسه خیرساز زنده یاد شاهرجبیان واقع در گرگاب
افتتاح مدرسه خیرساز زنده یاد شاه رجبیان واقع در گرگاب
افتتاح مدرسه خیرساز زنده یاد شاهرجبیان واقع در گرگاب
افتتاح مدرسه خیرساز زنده یاد شاه رجبیان واقع در گرگاب

همزمان با نزدیک شدن به ماه مهر، مدرسه 12 کلاسه زنده یاد شاه رجبیان واقع در گرگاب با حضور مسئولین منطقه و فرزندان زنده یاد شاه رجبیان و اهالی خونگرم و مهمان نواز گرگاب، بهره برداری و افتتاح شد.

این مدرسه 12 کلاسه با بنای آموزشی 250 متر مربع، فنس‌کشی به طول 160 متر طول، محوطه سازی به مساحت 1600 متر مربع جمعاً با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان، به همت فرزندان زنده یاد شاه رجبیان و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان و شهرداری گرگاب ساخته و به بهره‌بردای رسید.

گفتنی است ساختمان مدرسه زنده یاد شاه رجبیان در هسته مجموعه مسکونی قرار گردیده و بدور از خیابان شلوغ و اصلی شهر گرگاب می‌باشد. کلاسها در معرض مستقیم نور خورشید بوده و از نور کافی برخوردار هستند. مدرسه از فضای آموزشی، اداری و رفاهی و … برخوردار می‌باشد.

ویژگی‌های پروژه مدرسه خیرساز زنده یاد شاه رجبیان واقع در گرگاب

عنوان پروژه: احداث مدرسه پسرانه دوره متوسطه زنده یاد شاه رجبیان

کارفرما: فرزند خیر زنده یاد محمدرضا شاه رجبیان

پیمانکار: آقای جزی

مساحت زیربنا: 250 متر مربع

تعداد کلاس: 12 کلاسه

کل اعتبار پروژه: 18 میلیارد تومان

خواندن این مقاله را از دست ندهید:زنگ مدارس زودتر نواخته می‌شود؟ آغاز سال تحصیلی جدید از 10 شهریور؟!

 

 

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *