آخرین وضعیت وام بازنشستگان تأمین اجتماعی شاهین شهری

تأمین اجتماعی شاهین شهر

آخرین وضعیت وام بازنشستگان تأمین اجتماعی شاهین شهری

شاهین شهروند: با پایان مهلت دو روزه ثبتنام برای دریافت تسهیلات ویژه بازنشستگان، آقای ترابی، رئیس کانون بازنشستگان شاهین شهر و میمه در گفتگوی تلفنی با آقای مسعودی، مدیر مسئول رسانه شاهین شهر از آخرین وضعیت وام بازنشستگان تامین اجتماعی شاهین شهری سخن گفت و به نکات مهمی اشاره کرد.

فایل گفتگوی تلفنی به صورت ویدئو در بالا گذاشته شده است. اما اگر شرایط دیدن ویدئو را ندارید، می‌توانید در ادامه متن از اهم موضوعات این گفتگو با خبر شوید.

ماجرای وام 30 میلیون تومانی از کجا آغاز شد؟

تسهیلات 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی با بهره 4 درصدی، خبر خوشی بود که در هفته پیش ­اعلام شد. حال با گذشت مهلت زمان ثبتنام این وام، آخرین وضعیت وام بازنشستگان تامین اجتماعی شاهین شهری را از زبان ترابی، رئیس کانون بازنشستگان شاهین شهر و میمه جویا شده ایم.

نارضایتی بازنشستگان تأمین اجتماعی شاهین شهر

ترابی در خصوص بروز نارضایتی در بین افراد خواهان تسهیلات گفت:

در این مرحله قرار شده است 40 هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان سراسر کشور پرداخت شود. برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده بود که سهم کانون بازنشستگان شاهین شهر تنها 128 فقره است.

طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از 28 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر در شاهین شهر، میمه و گز شناسایی شده است. تنها 128 سهمیه وام در بین 28 هزار نفر، مثل قطره ایست که در یک دریا چکانده شده است.

رسانه‌ای کردن این خبر در کنار عدم اعلام میزان دقیق سهمیه هر کانون، باعث ازدحام جمعیت در کانون بازنشستگان شاهین شهر شده است.

پس، وام 30 میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

طبق اطلاعاتی که به صورت رسمی از طرف اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کل کشور اعلام شده بود، شرایط دریافت وام 30 میلیونی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. دارا بودن سن حداکثر 78 سال
  2. نداشتن حساب مسدودی
  3. مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی
  4. نداشتن سابقه چک برگشتی
  5. نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)
  6. استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در 2 سال گذشته
  7. و همچنین داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص (حداقل 100 هزار تومان) است.

حالا با وجود عدم توازن بین میزان عرضه با افراد متقاضی وام، ترابی از شرط تازه ای برای دریافت وام اطلاع داده است:

در نهایت تصمیم برآن شد که 128 فقره وامی که به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شاهین شهری تعلق گرفته است به مستمری‌بگیران دارای بیماری خاص (مثل سرطان) پرداخت گردد.

همچنین ترابی از پیشامد چنین شرایطی اظهار تاسف کرد و عدم اطلاع رسانی صحیح را مسبب اصلی نارضایتی بازنشستگان تامین اجتماعی شاهین شهری دانست.

در ادامه آقای ترابی در پاسخ به سوال (آیا از وضعیت سهمیه کانون‌های بازنشستگی سایر شهرهای استان اطلاع دارید؟) گفت:

تعداد مشخصی سهمیه به هر استان تعلق گرفته است که مسئولان ذی‌ربط این سهمیه را متناسب با جمعیت افراد تحت پوشش هر کانون بازنشستگی تعیین کرده اند.

وی همچنین افزود:

علارغم ارسال نامه به مسئولان در تهران، اصفهان و حتی فرمانداری، هنوز مسئولی به این سوال که (چرا در رابطه با ارائه تسهیلات به بازنشستگان و مستمری بگیران اطلاع رسانی دقیق صورت نپذیرفته است؟) پاسخ نداده است.

آقای ترابی در پایان این گفتگو افزود:

خواهشی که از بازنشستگان تامین اجتماعی شاهین شهری دارم این است که برای ثبتنام و گرفتن وام، به کانون مراجعه نکنند و  مطمئن باشند این 128 فقره وام تنها به مستمری‌بگیران با بیماری خاص تعلق خواهد گرفت.

زمان پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی شاهین شهری

طبق وعده مسئولان، بانک‌ عامل موظف است از روز چهارشنبه هفته جاری (ششم تیرماه) اقدامات اداری و بررسی لازم را برای پرداخت این وام آغاز کند تا در نهایت طی حدود یک هفته این وام به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی شاهین شهری و سایر کشور واریز شود.

حرف آخر شاهین شهروند

امیدواریم این مطلب در خصوص آخرین وضعیت وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی برای شما مفید بوده باشد. همانطور که اشاره شد، اولویت دریافت این وام با مستمری‌بگیران دارای بیماری خاص است.

ما در شاهین شهروند تلاش می‌کنیم تا با پوشش دادن اخبار و رویدادهای مهم، علاوه بر پیگیری و اطلاع‌رسانی در مورد مسائل مربوط به شهر، موضوعات دیگری همچون رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی شهر شاهین شهر را نیز با دقت و وسواس دنبال ‌کنیم.

  • آیا فکر می‌کنید افزایش سهمیه‌ی وام برای بازنشستگان شاهین شهر ضروری است؟
  • به نظر شما چه راهکارهای دیگری برای رفع مشکلات و دغدغه‌های بازنشستگان وجود دارد؟­­­

همچنین با عضویت در پیج اینستاگرام و یا کانال ایتای شاهین شهروند، از تازه‌ترین مطالب منتشر شده مطلع شوید و همراه همیشگی شاهین‌شهروند باشید.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *