جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی در شاهین‌شهر

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی در شاهین‌شهر

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی در شاهین‌شهر: گامی نوین به سوی حمل و نقل پاک

خبر مسرت‌بخش آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی‌های فرسوده برای جایگزینی با تاکسی‌های برقی در شاهین‌شهر، نویدبخش تحولات مثبت در حوزه حمل و نقل عمومی و گامی بلند در جهت حفظ محیط زیست این شهر است.

در این طرح که توسط شهرداری شاهین‌شهر و با همکاری سازمان تاکسیرانی و سایر نهادهای ذیربط اجرایی می‌شود، در مرحله نخست هزار دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد. پس از تکمیل ظرفیت این مرحله، بلافاصله نام‌نویسی برای هزار دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

این طرح مزایای متعددی برای رانندگان تاکسی، شهروندان و محیط زیست به همراه خواهد داشت. رانندگان تاکسی با جایگزینی خودروهای فرسوده خود با تاکسی‌های برقی، از مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی متعددی از جمله معافیت از پرداخت سهم آلایندگی، کاهش هزینه‌های سوخت و استهلاک، و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برخوردار خواهند شد.

از سوی دیگر، شهروندان نیز از مزایای این طرح از جمله کاهش آلودگی هوا و صوت، ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی و زیبایی سیما و منظر شهری بهره‌مند خواهند شد.

جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، اقدامی ضروری در راستای حفظ محیط زیست و ارتقای کیفیت زندگی در شاهین‌شهر است. این طرح با استقبال گسترده رانندگان تاکسی و شهروندان روبرو شده و امید می‌رود در آینده شاهد گسترش روزافزون استفاده از تاکسی‌های برقی در این شهر باشیم.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *