راهنمای جامع سفر به شاهین شهر: از اقامت تا تفریح

راهنمای جامع سفر به شاهین شهر: از اقامت تا تفریح

شاهین شهر یکی از زیباترین شهرهای استان اصفهان است که از پتانسیل بالایی برای پذیرش مسافر و گردشگر برخوردار است. خونگرمی و مهربانی مردم شاهین شهر از سالها پیش زبانزد خاص و عام بوده است، این خلق و خو در کنار شادی و نشاط مشهور شاهین شهری‌ها، خاطره‌ای شیرین از سفر به این شهر زیبا در ذهن شما باقی می‌گذارد.

این شهر از گذشته تاکنون مقصد بسیاری از مهاجران خوزستانی بوده و همچنین گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. در این راهنمای سفر به شاهین شهر، با شناخت بیشتری با شهر دلفریب همراه شوید. با ما در شاهین شهروند همراه شوید.

موقعیت جغرافیایی شاهین شهر

موقعیت جغرافیایی شاهین شهر بسیار خاص است. این شهر در فاصله 33 کیلومتری از شهر اصفهان قرار دارد و این شهرستان با مساحت حدود 67 کیلومتر مربعی در حال حاضر 2 بخش، 6 شهر و 4 دهستان دارد. شهرهای این شهرستان شامل شهرهای شاهین شهر، گز، گرگاب، میمه، وزوان و لایبید و دهستان‌های برخوار غربی، مورچه خورت، زرکان و ونداده می‌باشد.

 

چگونه به شاهین شهر برویم؟

شاهین شهر در موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی قرار دارد. فاصله کم شاهین شهر تا اصفهان هر مسافری را مشتاق به دیدن زیبایی‌های این شهر می‌کند. برای سفر به شاهین شهر زیبا، باید مسیرهای رسیدن به آن را بشناسید. این شهر هم از طریق هوا و هم از طریق زمینی قابل دسترسی است و شما میتوانید با هواپیما، اتوبوس و یا ماشین شخصی به آن بروید.

سفر به شاهین شهر با هواپیما

برای سفر به شاهین شهر، فرودگاه بین‌المللی اصفهان در دسترستان است. این فرودگاه با شهرهای بزرگی مثل تهران، اهواز، مشهد و کیش ارتباط هوایی دارد. برای رسیدن از فرودگاه اصفهان به شاهین شهر یک مسیر حدود 30 دقیقه‌ای را با تاکسی طی کنید.

سفر به شاهین شهر با اتوبوس

اگر با اتوبوس از تهران به شاهین شهر بروید، باید 419 کیلومتر را در 4 ساعت و 33 دقیقه طی کنید. برای خرید بلیط از تهران به شاهین شهر می‌توانید به پایانه‌های مسافربری شهر تهران مراجعه کنید.

سفر به شاهین شهر با ماشین شخصی

برای سفر به شاهین شهر با ماشین شخصی مسیرهای مختلف در اختیار دارید. با ماشین شخصی می‌توانید در هرجایی که دوست دارید توقف کنید و از سفر خود لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به شاهین شهر

اگر میخواهید به شاهین شهر سفر کنید، بهتر است از شهریور تا آبان ماه و یا اوایل بهار این کار را انجام دهید. در این فصول هوای شاهین شهر خنک و معتدل است و دمای هوا بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است. اما در اواخر بهار و یا ماه‌های تیر و مرداد هوای شاهین شهر بسیار گرم و نامطبوع است و برای مسافران ممکن است سخت و یا حتی آزاردهنده باشد. پس سفر به شاهین شهر را در تابستان پیشنهاد نمی کنیم.

تجربه اقامتی لذت بخش در محل‌های اقامت شاهین شهر

در صورت سفر به شاهین شهر، گزینه های محدودی برای اقامت دارید. میتوانید در هتل اطلس شاهین شهر و دیگر مسافرخانه‌های شهر بمانید و یا در فضاهای باز چادر بزنید و کمپ کنید.

هتل اطلس شاهین شهر

اگر می‌خواهید در یک هتل 4 ستاره بمانید، هتل اطلس گزینه ای مناسب است. این هتل نزدیک به شهربازی شاهین شهر واقع شده است. این هتل خدمات و امکانات متنوعی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. مثلا می‌توانید در سالن ورزشی، کافه بیلیارد، آلاچیق و رستوران با چشم اندازی عالی از وقت خود لذت ببرید.

آدرس: 

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، بلوار جمهوری اسلامی، هتل 4 ستاره اطلس8

دیدنی‌ترین جاذبه‌های شاهین شهر

شاهین شهر، شهری است که حدود 50 سال پیش با هدف تولید مسکن انبوه و احداث سرپناه برای مهاجرین آمریکایی شاغل در صنایع نظامی و هلیکوپترسازی تاسیس شد و بلافاصله در آن زیرساخت‌های مدرن شهری و بناهای زیبای احداث شد. شاهین شهر را نگین سبز اصفهان می‌نامند چون بهترین فضاهای شهری، همراه با پارک‌های دلباز در این شهر وجود دارد. در صورتی که قصد سفر به شاهین شهر را دارید در ادامه به شما جاذبه‌های دیدنی شاهین شهر را معرفی میکنیم:

  1. مسجد جامع گز بُرخوار

مسجد جامع گز در مرکز شهرگز بُرخوار بر باقیمانده‌های آتشکده‌ی بهمن ابن اسفندیار (عهد ساسانی) ساخته شده است. این بنای تاریخی که متعلق به دوران آل بویه و سلجوقی است قدیمی‌ترین بنای آجری شهرستان شاهین شهر و میمه محسوب می‌شود.

  1. فرهنگسرای ادیب برومند گز بُرخوار

فرهنگسرای ادیب برومند گز بُرخوار یکی از خانه‌های مشهور تاریخی قاجاری بجا مانده از خاندان برومند در شهرگز بُرخوار است که توسط آقای ادیب برومند از نویسندگان و شاعران و اهل قلم و امیر همایون برومند نوه‌ی مرحوم حاج حیدر علی خان برومند از علمای حوزه و استاد فلسفه، به عنوان فرهنگسرا و کتابخانه در اختیار شهرداری شهر گز قرار گرفته تا مردم شهرگز بُرخوار و هنرمندان و انجمن‌های ادبی و فرهنگی از آن استفاده نمایند.

  1. کاروانسرای مادر شاه

حکومت شاه عباس اول مصادف با دوران شکوه کاروان‌سراسازی در کشور ایران بود. این کاروان‌سراها که به‌واسطه احیای جاده ابریشم احداث شده بودند، نقش مهمی در بازرگانی عصر صفوی ایفا کردند. کاروانسرای مورچه خورت یا کاروانسرای مادر شاه یکی از دیدنی‌های این شاهین شهر محسوب می‌شود که امروزه شکوه و رونق گذشته خویش را بازیافته است.

  1. خانه‌های چوبی شاهین شهر

خانه‌های چوبی در شاهین شهر جاذبه‌هایی دیدنی هستند. این خانه‌ها با شمشادهای حصار خیابان‌های چمنکاری شده آبادان در جنوب خوزستان را تداعی می‌کنند. در صورت سفر به شاهین شهر پیشنهاد می‌کنیم حتما از پارک این محله دیدن فرمایید.

وسایل حمل و نقل عمومی در شاهین شهر

شاهین شهر دارای شبکه وسیعی از حمل و نقل عمومی است که شامل اتوبوس، تاکسی‌های مختلف و آژانس می شود. در صورت سفر به شاهین شهر در فصل مناسب می‌توانید از پیاده روی در پارک‌های شاهین شهر لذت ببرید و مناظر شهر را تماشا کنید. برای رفتن به مکان‌های دورتر و یا شهر اصفهان نیز میتوانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید و به سرعت به جایی که میخواهید بروید.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای شاهین شهر

اگر علاقه‌مند به تجربه طعم غذاهای جنوبی هستید ولی امکان سفر به خوزستان را ندارید، شاهین شهر مکان مناسبی برای شماست. در این شهر می‌توانید از خوردن غذاهای خوشمزه و متنوع جنوبی لذت ببرید. فلافل فروشی‌های ترمینال شیشه‌ای شاهین شهر از مشهورترین اغذیه فروشی‌های این شهر هستند که حتما باید امتحان کنید.

علاوه براین، فروشگاه‌های عرضه کننده ماهی جنوب در شاهین شهر به وفور یافت می‌شوند که می‌توانید از خوردن آنها نهایت لذت را ببرید. سفر به شاهین شهر می‌تواند فرصت مناسبی برای شما باشد تا غذاهای جنوبی خوشمزه را امتحان کرده و از آن لذت ببرید.

سرو غذاهای خوش طعم در بهترین رستوران‌های شاهین شهر

کافه و رستوران گردی یکی از بهترین تفریحات در سفر به شاهین شهر است. در شاهین شهر رستوران و کافه‌های متعدد و متنوعی وجود دارند که غذاهای خوشمزه و محلی را به گردشگران ارائه می‌دهند. اگر به شاهین شهر سفر کرده‌اید، میتوانید از کافه و رستوران گردی در این شهر لذت ببرید.

چمدانی پُر از لباس، سوغات سفر به شاهین شهر

اگر می‌خواهید با چمدانی پر از لباس به خانه برگردید باید سری به بازارها و مراکز خرید این شهر بزنید. سوغات این شهر زیبا انواع لباس‌های شیک و مد روز و همچنین انواع ماهی تازه جنوبی و ادویه های جنوبی است.

بازارها و مراکز خرید شاهین شهر فرصتی برای یک خرید آسان و راحت

در صورت سفر به شاهین شهر فرصت خوبی خواهید داشت که با گشت و گذار در مراکز خرید شاهین شهر به خرید لباس بپردازید. شاهین شهر دارای بازارها و مراکز خرید متنوع و خوش قیمتی است که می توانید در زمان سفر از آنها استفاده کنید.

سیتی سنتر نور یکی از مراکز خرید دیدنی شاهین شهر هست که میتوانید به آن سر بزنید.

جمع بندی سفر به شاهین شهر

شاهین شهر شهری است که دارای جاذبه‌های شهری، تاریخی و فرهنگی بسیاری است. این شهر در جنوب استان اصفهان واقع شده و از آب و هوای معتدل برخوردار است. مردم این شهر مهمان نواز و باصفا هستند و آداب و رسوم خاص خود را دارندو در شاهین شهر می‌توانید از دیدن مسجد جامع گز بُرخوار، کاروانسرای مادر شاه، فرهنگسرای ادیب برومند گز بُرخوار و خانه‌های چوبی شاهین شهر و بسیاری دیگر لذت ببرید.

همچنین از خوردن غذاهای خوشمزه و جنوبی مانند فلافل و سمبوسه و بسیاری دیگر در این لذت ببرید. برای خرید هم به بازارها و مراکز خرید متعدد سر بزنید. سفر به شاهین شهر تجربه ایست که شما را با یک شهر پرجنب و جوش و دوست داشتنی آشنا می‌کند.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *