شاهین شهر تعطیل شد

شاهین شهر تعطیل شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی دو روز پایانی هفته جاری به دلیل افزایش دمای هوا و ناترازی انرژی، خبر داد.

آیا ادارات شاهین شهر تعطیل شد ؟

به گزارش شاهین شهروند، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در طی جلسه روز یکشنبه (14 مردادماه 1403) اعلام کرد:

در نشست امروز و با توجه به شرایط موجود و پیش رو و با کسب مجوزات لازم، مقرر شد روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفدهم و هجدهم مردادماه ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز آموزشی استان تعطیل و به صورت دورکار فعالیت نمایند.

به منظور ارائه خدمات فوریتی، ۳۲۰ تیم امدادرسان در بخش‌های آب، برق و اورژانس برای خدمت‌رسانی به مردم استان آماده هستند.

افزایش دمای هوای شاهین شهر در طی روزهای آتی

همچنین شیشه فروش به شهروندان مجددا یاددآوری کرد:

رعایت اصول ایمنی بهداشتی در برابر گرمازدگی و اشعه فرابنفش، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت و آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روز‌های جاری ضروری است.

الزام همگانی در بهینه سازی مصرف برق شاهین شهر

شیشه فروش در خصوص وحدت تمام ارگانهای شهری در مسئله مصرف برق افزود:

جلوگیری از هر گونه هدر رفت آب از شبکه‌های فرسوده آب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی، پارک‌ها، ادارات، صنوف و … با توجه بموقع به شبکه‌ها و رفع نواقص ضروری است. وی افزود: از آحاد مشترکین خانگی و صنفی صمیمانه تقاضامندیم که در صرفه جویی حداکثری و رعایت اصول بهره وری در مصرف انرژی به منظور عبور از موج گرمای فعلی همکاری نمایند.

خواندن این مقاله را از دست ندهید: کمبود فشار آب شاهین شهر|اگر در شاهین شهر پمپ و مخزن ندارید، اذیت می‌شوید

اوج مصرف برق و رکوردهایی که می‌شکند

باور کردنی نبود اما وزیر نیرو امروز (14 مردادماه 1403) اعلام کرد که اوج بار مصرف برق کشور تاکنون (حتی یک روز مانده به نیمه فصل تابستان!) 23 بار از اوج مصرف سال قبل سبقت گرفته است. این درحالی است که تابستان سال 1402 به خودی خود یکی از گرم‌ترین تابستان‌های سالیان گذشته محسوب می‌شد.

وزیر نیرو، آقای محرابیان، همچنین تاکید کرد:

ناترازی در کشور قابل توجه است و باید طرح‌های توسعه را با جدیت به اجرا برسانیم.

بحران روند افزایشی دمای شاهین شهر

در خصوص دلیل اصلی روند افزایشی درمای شاهین شهر و استان اصفهان در طی سالهای اخیر باید گفت مهمترین دلیل این روندها پدیده‌ی تغیر اقلیم است که جدا از کشور ایران، سایر نقاط جهان هم با این چالش می‌کنند. با این حال وضعیت نامناسب محیط زیست و بی‌توجهی به این حوزه و فعالیت‌های مخربی از جمله قطع درختان و جایگزینی آن با جاده و خانه و یا دستکاری در سرچشمه‌های آب ایران بدون توجه به تاثیراتی که در ادامه ممکن است پدید آورد، به صورت محلی در افزایش دما موثر بوده است.

با توجه به روند افزایشی دمای شاهین شهر و استمراری که تاکنون از خود نشان داده، فشار زیادی به شبکه برق شاهین شهر وارد می‌شود که از همین رو ضروری است مردم و مسئولان آمادگی لازم برای تقویت زیرساخت‌ها و تامین پایدار برق شاهین شهر را داشته باشند.

شاهین شهرها در این روزهای داغ سال چه کنند؟

گرمازدگی از جدی‌ترین شکل آسیب گرمایی است که در این روزهای گرم تابستان امسال، بیش از پیش شاهین شهری ها را دچار مشکل کرده است. اگرچه در اکثر موارد، گرمازدگی عارضه‌ی خفیفی محسوب می‌شود اما عدم رسیدگی به آن می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی و حتی مرگ افراد شود.

عدم تعریق علی‌رغم گرمای هوا، سرگیجه و احساس سبکی سر، سردردهای تپنده، تغییرات رفتاری مانند گیجی و پوست قرمز، گرم و خشک از جمله علائم گرمازدگی در افراد در نظر گرفته می‌شود. اگرچه عمدتا افراد بالای 50 سال بیشتر در معرض عوارض جدی گرمازدگی هستند؛ اما ورزشکاران جوانی که در این هوا در فضای باز به تمرینات خود می‌پردازند نیز باید نسبت به علائم گرمازدگی هوشیار باشند.

بنابراین شاهین شهروند توصیه می‌کند اگر مشکوک هستید که شخصی در خیابان دچار گرمازدگی شده، حتما با اورژآنس تماس بگیرید و یا فرد را به نزدیک ترین بیمارستان منتقل کنید. 

 

 

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *