معرفی بهترین دانشگاه های شاهین شهر

معرفی بهترین دانشگاه های شاهین شهر

لیستی از مراکز آموزشی و دانشگاه های شاهین شهر

شاهین شهر اولین شهر از پیش طراحی شده در ایران است که در 19 کیلومتری شمال شهر اصفهان قرار گرفته و خیلی زود با توجه به آب و هوا و پتانسیل رو به رشد این شهر به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرین به استان اصفهان، تبدیل شد. اگر با دانشگاه های شاهین شهر آشنا نیستید، ما در ادامه با شاهین شهروند همراه شوید. ما لیست کاملی از بهترین دانشگاه‌های این شهر ارائه خواهیم کرد:

دانشگاه صنعتی مالک اشتر پردیس اصفهان

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

دانشگاه صنعتی مالک اشتر دانشگاه دولتی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 1363 تاسیس گردید. اگرچه سال‌ها قبل از آن، بنای این دانشگاه به عنوان پژوهشگاه و آموزشکده برای صنایع دفاعی در شاهین شهر توسط آمریکایی‌ها ساخته شده بود.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سال 1403 به عنوان 70 امین دانشگاه برتر کل کشور شناخته شده است و در بسیاری از رشته‌های مختلف مهندسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد.

آدرس: 

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، انتهای بلوار فردوسی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر

رتبه: 590

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر در سال 1381 در این شهر تاسیس شد و هم اکنون در رشته‌های متنوعی در دو مقطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته پذیرای دانشجویان است.

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، بزرگراه آزادگان بعد از ورودی شاهین‌شهر، مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه

رتبه: 313

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه از سال 1368 آغاز بکار نمود. در حال حاضر 290 دانشجو و 10 استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.بر اساس تحلیل‌های انجام شده این مرکز تاکنون 419 مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه در حال حاضر با 36 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در در رشته های مختلف دانشجو می‌پذیرد.

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، بخش میمه، بلوار دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی میمه

 

دانشکده فنی حرفه ای پسران 

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور، از سال 1390 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز نموده است. دانشکده فنی حرفه ای شاهین شهر ویژه پسران سال 1397 افتتاح گردید و در رشته های برق صنعتی، تاسیسات الکترونیکی و الکترونیک عمومی دانشجو می‌پذیرد.

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، خیابان سعدی جنوبی، خیابان مهارت جنوبی، نبش خیابان شمس تبریزی، دانشکده فنی حرفه ای

 

دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر

دانشگاه پیام نور شاهین شهر

دانشگاه نیمه دولتی پیام نور بزرگترین دانشگاه کشور از نظر تعداد دانشجویان و همچنین هفتمین دانشگاه پرجمعیت دنیاست. این دانشگاه در سال 1367 تاسیس شد و تا به امروز دارای 520 شعبه فعال داخلی و بین المللی است.

رشته‌های دانشگاه پیام نور شاهین شهر شامل علوم پایه (ریاضی، شیمی، زیست و زمین شناسی) مهندسی صنایع، علوم تربیتی، زبانشناسی، حسابداری، جغرافیا، رشته های شاخه مدیریت (دولتی، بازرگانی، صنعتی و جهانگردی) و مهندسی فناوری اطلاعات در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، فاز 3 خانه کارگر، انتهای بلوار دانشجو، دانشگاه پیام نور 

 

موسسه آموزش عالی عقیق 

رتبه در کل کشور: 669

موسسه آموزش عالی عقیق با اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری در سال 1388 تاسیس و در مهر ماه همان سال با پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فعالیت خود را رسما در شاهین شهر آغاز کرده است .

هم اکنون این موسسه دارای 3 دانشکده مجزای فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر بوده و هر ساله در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، خیابان هشت بهشت، انتهای بلوار هشت بهشت، خیابان جنت، فرعی 14، پلاک 1، موسسه آموزش عالی عقیق 

 

موسسه آموزش عالی نور دانش میمه

موسسه آموزش عالی نور دانش

موسسه آموزش عالی نور دانش اولین دانشگاه غیر انتفاعی شهر میمه است که پس از کسب مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1387 افتتاح گردید. موسسه نور دانش هرساله از طریق آزمون سراسری اقدام به پذیرش دانشجو در دو رشته زیست شناسی و زیست فناوری در مقطع کارشناسی ارشد و زیست شناسی سلولی-مولکولی در مقطع کارشناسی پیوسته و شیمی آزمایشگاهی در مقطع کاردانی می‌نماید.

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، بخش میمه، بلوار دانش، موسسه نور دانش 

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *