ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت، عامل اصلی گرانی دلار؟!

ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت، عامل اصلی گرانی دلار؟!

ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت، عامل اصلی گرانی دلار؟!

شاهین شهروند – در پی افزایش نرخ ارز و رسیدن قیمت دلار به سطوح بی‌سابقه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری شاهین شهروند، ضمن انتقاد شدید از عملکرد مسئولان اقتصادی دولت، ناکارآمدی آنها را عامل اصلی گرانی دلار دانست.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه “افزایش قیمت دلار ارتباطی به اوضاع منطقه و تحولات نظامی ندارد”، تأکید کرد: “ریشه این مشکلات به نوع برنامه‌ریزی غلط دولت در حوزه اقتصاد، نقدینگی و ارزش پول ملی برمی‌گردد.”

وی در ادامه با اشاره به اظهارات پیشین یکی از مقامات دولتی مبنی بر احتمال افزایش قیمت دلار تا ۱۰۰ هزار تومان، اظهار داشت: “اینگونه صحبت‌ها جو روانی منفی ایجاد می‌کند و انتظارات تورمی را در جامعه افزایش می‌دهد. در حالیکه ما باید با تدابیر درست و علمی جلوی این گرانی‌ها را بگیریم.”

این نماینده مجلس با لحنی قاطعانه خواستار پاسخگویی مسئولان اقتصادی دولت شد و افزود: “رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اگر در مورد این افزایش قیمت‌ها توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه ندهند، باید برکنار شوند.”

حاجی‌دلیگانی ضمن تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی تا ششم خرداد ماه سال جاری فعال خواهد بود، تصریح کرد: “مسئولیت مجلس در قبال این مشکلات کاسته نخواهد شد و ما از طریق ابزارهای قانونی پیگیر حل آنها خواهیم بود. اگر مدیری توانایی انجام وظایف خود را ندارد، باید جایگزین شود.”

نکات کلیدی این خبر:

  • افزایش بی‌سابقه قیمت دلار در ایران
  • انتقاد شدید نماینده شاهین‌شهر از عملکرد ضعیف مدیران اقتصادی دولت
  • عدم ارتباط گرانی دلار با تحولات منطقه‌ای
  • تأکید بر ریشه‌های اقتصادی این مشکل در نقدینگی و ارزش پول ملی
  • درخواست برکناری رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در صورت عدم ارائه توضیحات قانع‌کننده
  • تأکید بر پیگیری حل این مشکلات توسط مجلس تا پایان خرداد ماه

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *