ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت، عامل اصلی افزایش قیمت دلار؟

ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت، عامل اصلی افزایش قیمت دلار؟

ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت، عامل اصلی افزایش قیمت دلار؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری شاهین شهروند، افزایش قیمت دلار را به ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت نسبت داد.

او با بیان اینکه “به نظرم ارتباطی به حمله نظامی در منطقه و این نوع مسائل ندارد و به نوع برنامه‌ریزی دولت برمی‌گردد”، خاطرنشان کرد: “وقتی یکی از مسئولان دولت می‌گوید، دلار تا ۱۰۰ هزار تومان بالا می‌رود طبیعی است که اگر بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان برود یک هنجار پیش می‌آید، در حالیکه من فکر می‌کنم ریشه این مباحث به نوع مباحث اقتصادی؛ نقدینگی و ارزش پول ملی برمی‌گردد.”

حاجی‌دلیگانی در ادامه تاکید کرد: “رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اگر توضیح قانع‌کننده‌ای نداشته باشند باید برکنار شوند. مجلس تا ۶ خرداد سرکار است و از مسئولیت آن کاسته نمی‌شود. جا به جایی می‌تواند تاثیرگذار باشد، اگر کسی نمی‌تواند کاری را درست انجام دهد دلیلی برای ماندنش وجود ندارد.”

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که قیمت دلار در روزهای اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و به بالای 40 هزار تومان رسیده است. این موضوع نگرانی‌های زیادی را در بین مردم و فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

برخی کارشناسان معتقدند که عوامل متعددی از جمله تحریم‌های اقتصادی، تورم بالا و بی‌ثباتی سیاسی در افزایش قیمت دلار نقش داشته‌اند. با این حال، حاجی‌دلیگانی معتقد است که ناکارآمدی مدیران اقتصادی دولت عامل اصلی این معضل است.

به نظر می‌رسد که برای حل مشکل افزایش قیمت دلار، نیاز به اقدامات جدی و اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی کشور است. همچنین، دولت باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد و در صورت لزوم، مدیران ناکارآمد را برکنار کند.

علاوه بر این، مجلس شورای اسلامی نیز باید در این زمینه فعال‌تر عمل کند و از دولت برای حل این معضل مطالبه‌گری نماید.

در نهایت، باید توجه داشت که حل مشکل گرانی و تورم نیاز به عزم ملی و همکاری همه قوا و دستگاه‌ها دارد.

پایگاه خبری شاهین شهروند در ادامه این گزارش به بررسی علل افزایش قیمت دلار و راهکارهای حل این معضل خواهد پرداخت.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *