اولین همایش هوش و سواد مالی در دانشگاه پیام نور شاهین شهر برگزار شد

همایش هوش و سواد مالی در دانشگاه پیام نور

گزارش همایش هوش و سواد مالی در دانشگاه پیام نور شاهین شهر

{فلانی ظرف یه هفته زندگیش از این رو به اون رو شد! انگار از همون اول، آشنا داشت و می‌دونست قیمت زمین‌ها میره بالا!!!}

{اجازه ندادم بچم دیگه درس بخونه! می‌خواستم مثل فلانی بازاری بشه و سری تو سرا دربیاره، اما بیچاره از بازار هم شانس نیوورد! هرچی زحمت کشیده بود با یه تصمیم اشتباه بر باد رفت!}

{فلانی توی سال 99 همه چیش رو توی بورس از دست داد، ولی الان با همون بورس خونه خریده! مگه میشه؟!}

برای شما هم شخصیت “فلانی” آشناست؟ کسی را در دور و اطرافتان می‌شناسید که با تصمیمات درست مالی، کیفیت زندگی‌اش را بالا برده باشد؟ اگر از “فلانی ها” بپرسید رمز موفقیتشان چه بوده؟ احتمالا تعدادی از آنها، دستیابی به چنین موفقیتی را مدیون تحصیلات عالی می‌دانند، بعضی دیگر کار پیوسته در بازار را توصیه می‌کنند و عده‌ای”ادامه دادن و پا پس نکشیدن” را شاه‌کلید بازارهای مالی معرفی می‌کنند.

بدون شک برای دستیابی به موفقیت (مثل فلانی‌ها) و رشد و شکوفایی مالی و گذر از وضعیت پیچیده اقتصادی امروز، چاره‌ای جز ارتقای سواد مالی و تسلط به مفاهیم مالی و اقتصادی نداریم. بیش از هر نیاز دیگری، ما به یادگیری هوش و سواد مالی نیاز داریم که بتوانیم آن را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بکار ببریم.

این نیاز، انگیزه‌ پایگاه خبری شاهین شهروند (رسانه شاهین شهر) را در 7 شهریور ماه 1403 بر انگیخت تا با همکاری دانشگاه پیام نور شاهین شهر در “همایش هوش و سواد مالی” به سراغ یکی از مشکلات بنیادین در بحث سرمایه‌گذاری‌ها و موفقیت‌های مالی برود و در قالب آموزش به جوانان شاهین شهری، حامی ارتقای سطح سواد مالی خانواده‌های بسیاری شود.

چه کسانی در این همایش سخنرانی کردند؟

در همایش هوش و سواد مالی، از آقای وحید مسعودی، کارشناس ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک و آقای معین صادقیان کارشناس ارشد اقتصاد دعوت شده بود تا در همایش سخنرانی کنند و تجربیات و دیدگاه‌های حرفه‌ایشان را با شرکت‌کنندگان در میان بگذارند.

در این همایش آقای وحید مسعودی، صاحب امتیاز و سردبیر رسانه شاهین شهر، در ارتباط با مواردی از قبیل مفهوم پس‌انداز و مدیریت نقدینگی کم، انواع راه‌حل برای سرمایه‌گذاری، نحوه انتخاب بهترین شغل برای هر فرد صحبت کرد و به معرفی بازارهای ارزهای دیجیتال پرداخت.

در ادامه، وحید مسعوی، از تجربیات خود گفت و به این نکته اشاره داشت: رسیدن به هدف‌های بزرگ بدون برداشتن قدم‌های کوچک، ناممکن است.

وی توضیح داد:

بسیاری از افراد فکر می‌کنند یادگیری اصول سرمایه‌گذاری و موفق شدن در بازارهای مالی فرآیندی سخت و پیچیده ایست. این درحالیست که شما با ایجاد عادت‌های کوچکی مثل پس‌انداز پول‌های کم و سرمایه‌گذاری آن در بازارهایی مثل طلا و ارز می‌توانید مسیر رشد و توسعه فردی را شروع کرده و بعدها آن را به منبعی ارزشمند برای درآمدزایی تبدیل کنید.

وی همچنین به شرح تجربیات خود از این مسیر پرداخت. وحید مسعودی از سال 1390 با سرمایه حاصل از پس‌انداز، فعالیتش را بازارهای مالی شروع کرد و 2 سال بعد، همزمان با اولین جرقه‌های سوددهی در تالار بورس ایران توانست به موفقیت مالی دست پیدا کند و در ادامه این مسیر، در سال 1396 وارد بازار تخصصی ارزهای دیجیتال شد و سطح دانش خود را از این بازار را چنان ارتقا داد که در حال حاضر به عنوان یک مدرس و تحلیلگر بین المللی بازارهای مالی شناخته شده است.

مسعودی به این نکته اشاره داشت: اغلب افراد در هنگام ورود به مسیر کاری و توسعه مالی، به روحیات و ویژگی‌های شخصیتی خود بی‌توجه هستند؛ در حالی که در قدم اول باید به تیپ شخصیت و علاقه‌مندی‌ها و دغدغه‌هایتان توجه کنید و در قدم دوم، حرفه تخصصی مناسب خود را انتخاب برگزینید. قطعا این انتخاب آگاهانه منجر به درخشش و گرفتن انگیزه مضاعف خواهد شد و خیلی زود شغل شما، به بستری برای رشد و توسعه مالی شما تبدیل می‌شود.

 

اهداف برگزاری همایش هوش و سواد مالی

هدف مسئولان دانشگاه پیام نور شاهین شهر و سخنرانان از برگزاری همایش، این بود که تمامی مخاطبان با مفاهیم بنیادی و اصول اقتصاد، مدیریت خرج و پس انداز اصولی، روش‌های کلی سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی ایران، روش‌های کسب درآمد و پیدا کردن بهترین شغل، به صورت مقدماتی ولی مفید و موثر آشنا شوند و مهمتر از آن، به اهمیت و ضرورت کسب دانش مالی در زندگی پی ببرند و در نهایت یادگیری هوش و سواد مالی را در اولویت قرار دهند.

قطعا دستیابی به چنین مفاهیمی قطعا زمان بیشتری می‌طلبد؛ با این حال درصد بالای رضایت شرکت‌کنندگان و درخواست های زیاد برای برگزاری مجدد همایش هوش و سواد مالی، برای دانشگاه پیام نور و پایگاه خبری شاهین شهروند دلگرم‌کننده بود.

حضور پُرشور مردم در همایش هوش و سواد مالی

علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های دقیق مسئولان دانشگاه پیام نور و تیم پایگاه خبری شاهین شهروند و اینکه امکان ثبتنام آنلاین برای همایش از چند روز قبل وجود داشت، متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل کمبود جا نتوانستند وارد سالن شوند و همین مانعِ حضور بسیاری از علاقه‌مندان در این رویداد شد.

دانشگاه پیام نور و پایگاه خبری شاهین شهروند، حضور پُرشور و پیش‌بینی نشده جوانان برای شرکت در این همایش را نشان‌دهنده درک عمیق مردم شاهین شهر نسبت به مسائل مالی و میل آنها به شنیدن حرف‌های نو قلمداد کرده است و این نوید را به مخاطبان خود می‌دهد که به زودی با همایش‌ها و کارگاه‌های بیشتری در حوزه‌های مالی و رشد و توسعه فردی برمی‌گردد.

طبق توافق‌های انجام شده با مسئولین دلسوز و دغدغه‌مند دانشگاه پیام نور شاهین شهر، پایگاه خبری شاهین شهروند درصدد تدوین و ارائه همایش و کارگاه‌‌های کوتاه‌مدت با موضوعاتی اعم از سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، توسعه کسب‌وکار و آموزش اصول بازاریابی و تبلیغات با ارائه مدرک بین‌المللی و قابل ترجمه است و به زودی خبرهای خوبی از برگزاری این دوره‌ها خواهید شنید.

در انتها توجه شما رو به گزارش تصویری که تیم رسانه شاهین شهر از این همایش تهیه کردن جلب می‌کنیم. شایان به ذکر است که در انتهای این همایش به رسم یادبود به برخی از حضار هدایای اعطا شد.

گزارش تصویری از اولین همایش هوش و سواد مالی در دانشگاه پیام نور شاهین شهر

همایش هوش و سواد مالی

همایش هوش و سواد مالی

همایش هوش و سواد مالی

همایش هوش و سواد مالی

همایش هوش و سواد مالی

همایش هوش و سواد مالی

افتتاح پروژه های عمرانی شاهین شهر و میمه در هفته دولت

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *