پردیس افکاری درگذشت

پردیس افکاری درگذشت

پردیس افکاری (۶ اردیبهشت ۱۳۴۲ – ۳ اسفند ۱۴۰۲) بازیگر ایرانی بود. او کار سینمایی خود را در سال ۱۳۶۷ با فیلم شاخه‌های بید آغاز کرد. افکاری سپس در نقش اصلی فیلم اکشن پنجاه روز التهاب (۱۳۷۲) و فیلم قلاده‌های طلا (۱۳۹۰) به ایفای نقش پرداخت. او سپس در میانه دهه ۱۳۹۰ به ترکیه مهاجرت کرد و در تعدادی از آثار شبکهٔ جم تی‌وی به ایفای نقش پرداخت اما پس از کشته شدن سعید کریمیان، رئیس جم، به ایران بازگشت.

زندگی

پردیس افکاری وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشتهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد هنر و معماری بود. او در ۱۶ سالگی در مدرسهٔ هنرپیشگی آناهیتا زیر نظر مصطفی اسکویی دورهٔ دوسالهٔ بازیگری را گذراند. پس از آن فعالیت هنری خود را در عرصهٔ تئاتر با کارگردانان نامداری همچون رکن‌الدین خسروی، مجید جعفری و قطب‌الدین صادقی به‌عنوان بازیگر ادامه داد. وی همزمان در سینما و تلویزیون شروع به فعالیت بازیگری نمود. او در مدت حضور خود در تلویزیون در تعداد زیادی سریال از جمله فکر پلید (۱۳۷۷) و طریق عشق (۱۳۷۸) نقش‌آفرینی نمود. پردیس افکاری در دوران جوانی نیز در برنامه‌های عروسکی بزبز قندی و هادی و هدی (۱۳۶۴) به عنوان بازیگردان عروسکی نیز به فعالیت پرداخت.

افکاری از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۳ در مدرسهٔ آزاد فیلم‌سازی مسعود کیمیایی با عنوان استاد بازیگری به آموزش هنرجویان آن مؤسسه مشغول بود.

او در سال ۱۳۹۵ به خارج از ایران مهاجرت کرد. در همان زمان رسانه‌ها خبر از کشف حجاب وی و حضور او در شبکهٔ جم دادند.

درگذشت

افکاری از مدت‌ها پیش دچار سرطان کبد بود. به گفتهٔ همسرش، محمد نجفی، از زمان تشخیص سرطان تا زمان مرگ پردیس کمتر از یک هفته گذشته بود.مراحل درمان نتیجه‌ای نداشت و افکاری در ۳ اسفند ۱۴۰۲ درگذشت. پیکر او در ۷ اسفند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن خواهد شد.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *