چگونه مشتری را از دل چت آنلاین بیرون بکشیم؟

ما (یعنی ما و شما)، به عنوان کسانی که سایت دارند؛ هر روز از هزازتا راه مختلف به دنبال پیدا کردن چندتا مشتری‌ایم تا بالاخره از یک طریقی با آن‌ها ارتباط ایجاد کنیم و در نهایت دست به دعا بمانیم که از ما خرید کنند.

حالا تصور کنید که یک مشتری با پای خودش به سایت ما بیاید و ما مثل هر کسب‌وکارِ مشتری‌مدار دیگری، به او خوش‌آمد بگوییم و از او بخواهیم هر سوالی دارد از ما بپرسد.

خب با این کار چه چیزی گیرمان می‌آید؟ یک مشتری راضی که می‌داند آن طرف چت یک شخص واقعی نشسته تا پاسخ تمام سوالات او را بدهد. (این موضوع را دست کم نگیرید که حسابی مشتری را به دکمه «تکمیل خرید» نزدیک‌تر می‌کند!)

چت آنلاین در وب‌سایت؛ روی مخ کاربر نروید!

گفته شده که حدود 67% از کاربران، سفارشات خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند و می‌روند. چرا؟ چون قطعاً یک سری سوال برایشان پیش آمده که جوابش را پیدا نکردند، پس بیخیال شدند.
در این شرایط اگر کسی آنجا بود که جواب آن‌ها را می‌داد، قطعاً از دست‌شان نمی‌دادید.

اول با یک توضیح کوچکی از چت آنلاین در وبسایت‌ها شروع می‌کنیم،

سرویس چت آنلاین معمولاً یک نرم‌افزاری است که شما از طریق آن می‌توانید با مشتری خود صحبت کنید. اگر کسب‌وکار بزرگی هم داشته باشید، این کار به عهده تیم پشتیبانی یا کارشناسان فروش خواهد بود.

گزینه چت آنلاین در وب‌سایت شما یک بخش خیلی مهم به حساب می‌آید که روی فروش شما به شدت تأثیرگذار است. در ادمه این دلایل را باهم بررسی می‌کنیم.

چرا باید چت آنلاین داشته باشید؟

مهم‌ترین دلیل را همین اول به شما می‌گوییم:
چت آنلاین، سرنخ‌ها یا همان لیدهای شما را به مشتری تبدیل می‌کند.

(سرنخ، همان فردی است که از یک طریقی وارد سایت‌تان می‌شود ولی هنوز از شما خریدی نکرده است.)

به زبان ساده‌تر:
اگر بخواهید هر مشتری بالقوّه‌ای که وارد وب‌سایت شما می‌شود را وادار به خرید کنید باید چت آنلاین داشته باشید.

حالا برویم سراغ باقی دلایل اهمیت چت آنلاین که دانستن آن‌ها برای هر کسب‌وکاری ضروری است.

1. پاسخگویی سریع‌تر = مشتری بیشتر

آمار نشان داده‌ است که اگر جواب مشتری‌های خود را در چت آنلاین زیر پنج دقیقه بدهید، فروش‌تان ده برابر خواهد شد. خیلی از کسب‌وکارها به این موضوع توجه نمی‌کنند و تعداد بسیار زیادی از مخاطب‌هایشان را از دست می‌‌دهند.

حتی گفته شده که اگر هر پیام، 15 دقیقه بدون پاسخ باقی بماند، آن مشتری به کل می‌پرد. خب حق هم دارد! چرا وقتی می‌تواند به سرعت به گوگل برود و جواب خود را پیدا کنند، این همه صبر کند تا شما جوابش را بدهید؟!

اما با استفاده از سرویس‌های  چت آنلاین، مشتری‌هایتان را پیش خودتان نگه دارید و نگذارید به گوگل برگردند.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *