چگونه یک متن جذاب برای بیو اینستاگرام خود بنویسیم؟

می‌گو‌یند عشق در یک نگاه اتفاق می‌افتد!
شاید این جمله در دنیای واقعی خیلی طرفدار نداشته باشید، اما در دنیای اینستاگرام به شدت درست است!
شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که با یک متن بیو درست‌وحسابی، مخاطب‌تان را یک دل نه صد دل، عاشق خود کنید.
وقتی یک نفرد وارد پیج شما می‌شود، اول عکس پروفایل‌تان را چک می‌کند و بعد بیو اینستاگرام‌تان را می‌خواند. پس شما باید از این فرصت استفاده کنید، تا مخاطب بالاخره آن دکمه لعنتی Follow را فشار دهد.

قبل از هرچیز، مثل همیشه با تعاریف اولیه شروع می‌کنیم.

بیو اینستاگرام کجاست؟

«بیو» همون مخفف کلمه بیوگرافی است و خیلی‌ها هم آن را به انگلیسی «بایو» تلفظ می‌کنند.

حالا بیو اینستا شما دقیقاً کجا قرار گرفته؟ زیر عکس پروفایل‌.

شما برای نوشتن بیو اینستاگرام باید به پروفایل خودتان بروید و از قسمت edit profile یا ویرایش پروفایل، بیو پیج خود را تغییر دهید.
حالا اصلاً چرا متن بیو ما باید تغییر کند؟ چرا انقدر روی درست بودن متن بیوگرافی اینستاگرام تأکید می‌کنیم؟ در بخش بعدی، کاملاً برایتان توضیح می‌دهیم.

چرا باید بیو اینستا جذابی بنویسیم؟

همانطور که گفتیم، متن بیو اینستاگرام در واقع قرار است در همان مراحل اول، نظر مخاطب را جلب کند تا شما را دنبال کند. حالا در این نقطه، آدم‌ها دو دسته می‌شوند.

دسته اول، افرادی هستند که پیج پابلیک دارند و می‌خواهند به طور حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت کنند. (که ما به این دسته از افراد توصیه می‌کنیم حتماً مقاله «همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام» را بخونند.)
دسته دوم هم کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند با راه‌اندازی پیج اینستاگرام، فروش خود را چند برابر کنند.

دلایل اهمیت متن بیو اینستاگرام برای هر دو دسته را در ادامه باهم بررسی‌ می‌کنیم:

  • بیو اینستاگرام، تنها جایی است که شما می‌توانید فقط در چند ثانیه به مخاطب خود اعلام کنید که: چه کسی هستید؟ چکار می‌کنید؟ چه کمکی می‌توانید به مخاطب بکنید؟ و اصلاً چرا باید شما را دنبال کند؟
  • شما می‌توانید در بیو اینستاگرام‌تان، لینک وب‌سایت بگذارید و ترافیک ایجاد کنید.
  • در قسمت بیوگرافی اینستاگرام، می‌توانید به مخاطب راه‌های ارتباطی (شماره تماس، ایمیل و آدرس) را نشان دهید.
  • در آخر هم می‌توانید، مخاطب را وادار به انجام کاری کنید. (مثلاً از او بخواهید که وارد لینک وب‌سایتتان شود)

پیشنهاد نوین!

نوشتن یک بیو جذاب برای اینستاگرام، فقط یکی از مشخصه‌هایی است که می‌تواند، پیج شما را به موفقیت برساند. می‌دانید که کسب درآمد از اینستاگرام به صدها مهارت دیگر هم نیاز دارد…پس اگر شما هم می‌خواهید که مانند بلاگر مورد علاقه‌تان در اینستاگرام درآمد داشته باشید یا کسب‌وکار اینستاگرامی خود را راه بیاندازید، قبل از هرکاری، به صفحه «دوره آموزش اینستاگرام» بروید و توضیحات/سرفصل‌های آن را مرور کنید.
این دوره حدود 25 ساعت است و بدون شک، کامل‌ترین و حرفه‌ای‌ترین آموزشی است که می‌توانید پیدا کنید.

قبل از اینکه ببینیم چطوری باید یک بیو حرفه‌ای و کاربردی بنویسیم، اول بیایید ببینیم بیو اینستاگرام شامل چه چیزهایی می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده بیو اینستاگرام

برای این که بتوانید یک متن خوب برای بیو اینستاگرام خود بنویسید، باید اجزای تشکیل دهنده بیو اینستاگرام را بشناسید. می‌پپرسید چرا؟ خب، پاسخ ساده است. وقتی اجزای تشکیل دهنده بیو اینستاگرام را بشناسید، می‌توانید از همان اول کار، بهترین بیوگرافی را داشته باشید. به این ترتیب، زمانی که کاربران صفحه اینستاگرام شما را می‌بینند، دقیقاً از فعالیت شما آگاه می‌شوند و می‌فهمند با دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما، چه چیزی قرار است عایدشان ‌شود.

شناخت اجزای تشکیل دهندۀ بیو اینستاگرام، اولین قدم برای انتقال پیام به مخاطبان‌تان است. یک بیو اینستاگرام از موارد زیر تشکیل شده است:

عکس پروفایل

تصویر پروفایل یا اصطلاحاً آواتار باید عکسی مرتبط با فعالیت تجاری شما باشد. این تصویر می‌تواند لوگوی مجموعۀ شما یا یک عکس از محصولات‌تان باشد. این تصویر هرچه هست، باید بتواند حتی با وجود کوچک بودن در فید جستجوی اینستاگرام، باز هم کاربران را به سمت خود جذب کند. حتماً مقاله «8 نکته طلایی برای عکس پروفایل حرفه‌ای» را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *