کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها غیرقانونی است!

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها غیرقانونی است!

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها غیرقانونی است!

شاهین شهروند: در پی اعلام برخی مباحث مبنی بر کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها، معاون وزیر کار صراحتاً این موضوع را غیرقانونی و مغایر با قانون کار دانست.

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این خصوص اظهار داشت: “هیچ کس مجاز به کسر حقوق کارگران به بهانه تعطیلی پنجشنبه‌ها نیست و این اقدام خلاف قانون کار محسوب می‌شود.”

وی در ادامه تاکید کرد: “در صورت مشاهده چنین تخلفی، باید به سرعت جلوی آن گرفته شود و کارگران می‌توانند از طریق مراجع قانونی ذیربط پیگیر احقاق حقوق خود باشند.”

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، برخی از فعالان بخش خصوصی با اشاره به کاهش ساعات کاری در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها، از احتمال کاهش حقوق کارگران نیز خبر داده بودند.

با این حال، معاون وزیر کار با رد این ادعا، مبنای حقوق کارگران را قراردادهای کار معین دانست و گفت: “افرادی که مشمول این نوع قراردادها هستند، 44 تا 42 ساعت در هفته کار می‌کنند و با تعطیلی پنجشنبه‌ها، ساعات کاری آنها به 40 ساعت کاهش می‌یابد. در این شرایط، نه تنها حقوق آنها کم نمی‌شود، بلکه ممکن است با توجه به اضافه کاری، دریافتی آنها نیز افزایش یابد.”

چکشیان در پایان صحبت‌های خود از کارگران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص حقوق خود، مراتب را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش کنند.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *