کودکان کار در شاهین شهر ساماندهی می‌شوند

کودکان کار در شاهین شهر ساماندهی می‌شوند

کودکان کار در شاهین شهر ساماندهی می‌شوند: تشدید برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان

شاهین شهروند: در پی افزایش حضور کودکان کار در سطح چهارراه‌ها و خیابان‌های شاهین‌شهر و نارضایتی شهروندان، طرح جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و اداره بهزیستی به اجرا درآمد.

سرهنگ هادی کیان‌مهر، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به دغدغه‌های شهروندان در خصوص کودکان کار، اظهار داشت: متأسفانه شاهد افزایش حضور این کودکان در معابر عمومی هستیم که علاوه بر مخاطرات امنیتی و اجتماعی، چهره شهر را نیز ناخوشایند می‌سازد.

وی با بیان اینکه این طرح به دستور دادستان محترم شاهین‌شهر در حال اجرا است، افزود: در این طرح، کودکان کار از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری و به مراکز بهزیستی جهت دریافت خدمات حمایتی و آموزشی منتقل می‌شوند.

کیان‌مهر با تأکید بر اینکه حضور این کودکان در چهارراه‌ها توسط افراد سودجو هدایت و کنترل می‌شود، گفت: این کودکان بی‌گناه قربانی زیاده‌خواهی این افراد هستند و به همین منظور، شناسایی و برخورد با این افراد در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر و میمه در خصوص کمک‌های مردمی به کودکان کار نیز بیان کرد: متأسفانه، گاهی اوقات ترحم و کمک‌های شهروندان به این کودکان، باعث سوءاستفاده بیشتر افراد سودجو از آنها می‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده خودروهایی که کودکان را در چهارراه‌ها پیاده یا سوار می‌کنند، شماره پلاک خودرو را یادداشت و با تماس 110 به پلیس اطلاع دهند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که پدیده کودکان کار، معضلی اجتماعی است که ابعاد مختلفی دارد و ریشه‌کن کردن آن نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه است.

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *