کمبود فشار آب شاهین شهر | اگر در شاهین شهر پمپ و مخزن ندارید، اذیت می‌شوید

کمبود فشار آب شاهین شهر

شاهین شهروند: نشست خبری اخیر اداره آب و فاضلاب شاهین شهر، بار دیگر زنگ خطر کمبود فشار آب شاهین شهر را به صدا درآورد. در این نشست، شریفی، رئیس این اداره، ضمن تشریح علل این معضل، به ارائه راهکارهایی برای رفع آن و همچنین اقدامات انجام شده برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب در شاهین شهر پرداخت.

اگر در شاهین شهر پمپ و مخزن ندارید، اذیت می‌شوید

نشست خبری مسئولان اداره آب و فاضلاب شاهین شهر با حضور خبرنگاران و مسعودی مدیرمسئول رسانه شاهین شهر برگزار شد.

امروز 30 ام خرداد ماه 1403، نشست خبری با موضوع کمبود فشار آب در شاهین شهر آغاز شد و در نهایت رئیس اداره آبفای شاهین شهر ضمن تاکید بر فرهنگ سازی جهت مصرف آب اعلام کرد فقط ساختمان هایی با کمبود فشار آب اذیت می‌شوند که پمپ و مخزن ندارند و فشار آب در حال حاضر تا طبقه اول هر ساختمان تامین شده است.

شریفی رئیس اداره آب و فاضلاب شاهین شهر و میمه اعلام کرد که در زمان بارندگی از طرفی به خاطر باران و این نعمت الهی خوشحالیم و از طرفی هم استرس داریم برای احتمال ریزش در نقاط مختلف شهر.

شریفی اعلام کرد ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فاضلاب در شاهین شهر تا به این لحظه هزینه شده و اکثر خطوط فاضلاب خیابان طالقانی شاهین شهر اصلاح شده است.

شاهین شهروند، نشست خبری پروژه های عمرانی آبفا در شاهین شهر را چند روز قبل پوشش داده است، پیشنهاد می‌کنیم آنرا مطالعه کنید.

شریفی همچنین در مورد مکان‌های مختلف اعلام کرد:

خیابان مدرس در شاهین شهر که خیابان بسیار خطرناکی بود به صورت کامل اصلاح شد و خیابان مخابرات تا یک ماه دیگر پروژه‌اش به اتمام می‌رسد. ۸۰ درصد شبکه آب و فاضلاب گرگاب اصلاح شده و همچنین ایستگاه پمپاژ فاضلاب گرگاب در حال تکمیل است.

همچنین در مورد شهر گز اعلام کرد که ۱۰۰ اصلاحات به اتمام رسیده و پروژه دیگری در شهر گز نخواهیم داشت.

شماره تماس‌های ۱۲۲ و ۱۵۲۲ برای ارتباط شهروندان با اداره آب و فاضلاب شاهین شهر

اما کمبود فشار آب در شاهین شهر صرفاً یک مشکل ساده نیست، بلکه بحرانی است که ابعاد مختلف زندگی مردم این شهر را تحت الشعاع قرار داده است. در ادامه، به بررسی ابعاد مختلف بحران کمبود فشار آب شاهین شهر، علل ریشه‌ای آن، راهکارهای ارائه شده توسط مسئولان و گام‌های ضروری برای عبور از این چالش می‌پردازیم:

علل ریشه‌ای کمبود فشار آب شاهین شهر

  • رشد فزاینده جمعیت: شاهین شهر یکی از شهرهای پرجمعیت استان اصفهان است و رشد فزاینده جمعیت در این شهر در سال‌های اخیر، فشار زیادی را بر منابع آب و زیرساخت‌های آبرسانی وارد کرده است.
  • فرسودگی شبکه آب: بخش قابل توجهی از شبکه آب و فاضلاب شاهین شهر اصفهان قدمت زیادی دارد و فرسوده شده است. این امر به هدر رفتن آب و افت فشار در برخی مناطق منجر می‌شود.
  • خشکسالی فلات ایران: در سال‌های اخیر، شاهد کاهش بارندگی و خشکسالی در بسیاری از مناطق کشور از جمله استان اصفهان بوده‌ایم. متاسفانه حتی بارش‌های اخیر در چندماه گذشته نیز نتوانست مشکل کمبود آب را جبران کند. این امر نیز بر کمبود منابع آبی و افت فشار آب در شهرهایی مانند شاهین شهر و میمه تاثیر گذاشته است.
  • مصرف بی‌رویه: متاسفانه، فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه به طور کامل نهادینه نشده است و بسیاری از مردم، به خصوص در زمان‌هایی که به آب فراوان دسترسی دارند، آن را به طور بی‌رویه مصرف می‌کنند.

در کنار اقدامات مسئولان، مردم نیز می‌توانند با انجام اقداماتی ساده به حل مشکل کمبود فشار آب شاهین شهر کمک کنند:

  • مصرف بهینه آب: هر یک از شهروندان با مصرف بهینه آب، می‌توانند در کاهش هدر رفتن این منبع ارزشمند و افزایش فشار آب در شبکه آبرسانی نقش موثری ایفا کنند.
  • استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب: استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب مانند فلاش‌تانک کم‌مصرف، سرشیرهای کم‌مصرف و دوش‌های کم‌مصرف می‌تواند به کاهش مصرف آب در منازل کمک کند.
  • ذخیره‌سازی آب: در زمان‌هایی که قطعی آب وجود دارد، می‌توان با ذخیره‌سازی آب در مخازن مناسب، از آن برای مصارف ضروری استفاده کرد.
  • گزارش تخلفات: در صورت مشاهده هرگونه هدر رفتن آب، مانند شکستگی لوله یا استفاده غیرمجاز از آب، باید به مسئولان ذیربط گزارش شود.

حرف آخر شاهین شهروند

حل مشکل کمبود فشار آب در شاهین شهر اصفهان، یک وظیفه همگانی است که نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها، نهادها و آحاد مردم این شهر است. با همدلی و تلاش و کوشش می‌توانیم بر این مشکل غلبه کرده و آینده‌ای روشن برای شهر عزیزمان رقم بزنیم.

رسانه خبری شاهین‌شهروند، با هدف اطلاع‌رسانی جامع و به‌روز در تمامی حوزه‌ها، همواره بخش ویژه‌ای را به رویدادهای شاهین شهر و میمه اختصاص داده است. در بخش آوای شاهین، فراتر از رویدادهای روزمره، می‌توانید بیشتر با این شهر جذاب آشنا شوید.

همچنین با عضویت در پیج اینستاگرام و یا کانال ایتای شاهین شهروند، از تازه‌ترین مطالب منتشر شده مطلع شوید و همراه همیشگی شاهین‌شهروند باشید.

بخش‌ آوای شاهین سایت، گنجینه‌ای از اطلاعات در خصوص اخبار جاری شهر است که از جدیدترین آنها میتوان به:

اشاره کرد.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *