پروژه های شهرداری شاهین شهر در خدمت شهروندان

شهرداری شاهین شهر

پیشرفت پروژه‌ های شهرداری شاهین شهر با معماری نوین و زیرساخت‌های شهری تقویت‌شده

شاهین شهر، در سال‌های اخیر شاهد تحولات چشمگیری در زمینه عمران و آبادانی بوده است. این امر مرهون تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان و همچنین مشارکت فعال شهروندان در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی شهرداری شاهین شهر است.

یکی از نمونه‌های بارز پروژه‌های عمرانی شاهین شهر، احداث پلی به عنوان خط اتصال تسهیلی بین محله‌های هشت‌بهشت و گلدیس است. این پل که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته، به طول ۲۰۰ متر در حال ساخت است. بنا به گفته شهردار شاهین شهر، دکتر سعید ابریشمی راد، احداث این پل، به درخواست‌های متعدد مردم این دو محله مبنی بر دشواری رفت و آمد است و نقش مهمی در تسهیل تردد و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این منطقه خواهد داشت.

این پل که از انواع پل‌های مجوف (ثابت یا در جا) می‌باشد، با توجه به معماری خاص خود، علاوه بر کارکرد اصلی، به عنوان یک المان شهری مدرن نیز به هویت بصری شهر خواهد افزود.

علاوه بر این پروژه، طرح‌های عمرانی متعددی نیز در حال برنامه‌ریزی یا اجرا هستند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به احداث و توسعه پارک‌های محله‌ای، احداث و بهسازی کانال‌های دفع آب‌های سطحی توسط آبفا اشاره کرد.

یک) احداث پل اتصال محله‌های هشت‌بهشت و گلدیس

با توجه به درخواست‌های مکرر ساکنین محله‌های هشت‌بهشت و گلدیس مبنی بر دشواری تردد بین این دو محله، شهرداری شاهین‌شهر اقدام به احداث پلی به عنوان خط اتصال تسهیل‌کننده این دو محله نموده است. این پل که از نوع پل‌های مجوف (ثابت یا در جا) می‌باشد، به طول 200 متر در حال احداث بوده و تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. احداث این پل ضمن رفع مشکل تردد ساکنین، موجب اتصال دو بخش شمالی و جنوبی شهر و تسهیل در دسترسی به امکانات و خدمات شهری خواهد شد.

دو) نوسازی و بهسازی بلوار طالقانی

یکی از اقدامات شاخص شهرداری شاهین‌شهر در راستای ارتقای کیفیت معابر شهری، نوسازی و بهسازی بلوار طالقانی می‌باشد. این پروژه در دو سطح احداث کندرو و دفع آب‌های سطحی در حال انجام است و اهداف متعددی از جمله کاهش ترافیک مسیر تندرو، بهبود و کنترل عبور و مرور خودروها و عابرین پیاده، احداث مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در کندرو و نیز احداث کانال‌های دفع آب‌های سطحی را دنبال می‌کند. فاز اول این پروژه از میدان امام حسین (ع) تا سه‌راه مدرس به طول 1830 متر و فاز دوم آن از سه‌راه مدرس تا بلوار توحید به طول 1350 متر خواهد بود.

سه) احداث پل عابر پیاده دوار فردوسی

به منظور کنترل ترافیک محور اصلی شهر، اتصال دو پارک رازی و فردوسی در شمال و جنوب بلوار امام خمینی (ره)، تسهیل عبور و مرور عابرین پیاده و ایجاد روحیه پویا و شور و اشتیاق در شهر، عملیات اجرایی پل عابر پیاده دوار فردوسی در حال اجرا است. این پل که با الهام از معماری ایرانی و با فضایی دوار و نورپردازی خاص طراحی شده است، جلوه زیبایی به سیما و منظر شهری خواهد بخشید و همچنین به عنوان یک نقطه عطف شهری، امکان رصد زیبایی‌های بصری شهر را در ایمنی کامل برای شهروندان فراهم خواهد آورد.

احداث بوستان محله‌ای پردیس

در راستای توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های محله‌ای در سراسر شاهین‌شهر، محله پردیس به عنوان یکی از مناطق نیازمند به این فضا، در لیست احداث بوستان محله‌ای قرار گرفت. این بوستان با مساحت 7500 مترمربع، شامل 3000 مترمربع فضای اختصاص‌یافته به اجرای جزئیات پروژه و 4500 مترمربع فضای سبز و سایر موارد رفاهی خواهد بود. احداث این بوستان ضمن ایجاد فضای سبز و تفریحی برای ساکنین محله پردیس، به ارتقای کیفیت زندگی و زیبایی محیط زیست شهری نیز کمک خواهد کرد.

حرف آخر شاهین شهروند

پیشرفت‌های پروژه های شهرداری شاهین شهر در سایه تلاش و همدلی مسئولان و مردم این شهر به دست آمده است. دکتر سعید ابریشمی‌راد، شهردار شاهین‌شهر، با اتخاذ رویکردی نوین به مقوله توسعه شهری، در دوره مدیریت خود توجه ویژه‌ای به تقویت زیرساخت‌های این شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف داشته است.

رسانه خبری شاهین‌شهروند، با هدف اطلاع‌رسانی جامع و به‌روز در تمامی حوزه‌ها، همواره بخش ویژه‌ای را به رویدادهای شاهین شهر و میمه اختصاص داده است. در بخش آوای شاهین، فراتر از رویدادهای روزمره، می‌توانید بیشتر با این شهر جذاب آشنا شوید.

همچنین با عضویت در پیج اینستاگرام و یا کانال ایتای شاهین شهروند، از تازه‌ترین مطالب منتشر شده مطلع شوید و همراه همیشگی شاهین‌شهروند باشید.

امید است با تداوم این تلاش‌ها، شاهد پیشرفت روزافزون شاهین شهر در سال‌های آینده و تبدیل این شهر به شهری مدرن، پویا و در حال توسعه باشیم.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *