نماینده مردم شاهین شهر و انتخابات ریاست جمهوری 1403

نماینده مردم شاهین شهر و انتخابات ریاست جمهوری 1403

حاجی دلیگانی و انتخابات ریاست جمهوری 1403| نماینده مردم شاهین شهر در روزهای مُلتهب انتخابات

 

شاهین شهروند: 43 روز از 30 اردیبهشت ماه 1403 می‌گذرد. روزی که حاجی دلیگانی، نماینده محترم مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان را تسلیت گفته‌اند. در این 43 روز با توجه به الزام اصل 131 قانون اساسی نسبت به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، مسئولان کشوری دست به دست هم داده‌اند تا در این بازه کوتاه و فشرده، کشور را در امنیت و ثبات نگه دارند. عملکرد روبه رشد بورس و بورس کالا، ثبات نسبی در قیمت ارز و طلا در این روزها گواهی بر تلاش بی‌وقفه آن‌هاست. حالا به بهانه روزهای پُر التهاب قبل از انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری، به سراغ آقای حاجی دلیگانی رفتیم و عملکرد نماینده پُرتلاش شهرستان شاهین شهر،برخوار و میمه را با هم مرور می‌کنیم:

بررسی طرحی سه فوریتی به مجلس برای اصلاح قانون انتخابات رییس جمهوری

در 1403/02/31 نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، آقای حاجی دلیگانی از بررسی طرح سه فوریتی در جلسه علنی مجلس خبر داد. این طرح سه فوریتی برای اصلاح قانون الزام همزمانی برگزاری انتخابات رئیس جمهوری با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که اول خردادماه به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

انتقاد از ثبت‌نام‌کنندگان برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری

در فاصله پنج روز ثبت‌نام برای نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۸۰ نفر برای این رقابت سیاستی اسم‌نویسی کردند که آمار نشان می‌دهد نیمی از این افراد، نمایندگان فعلی و سابق مجلس هستند و از طرفی، نام پنج نفر از اعضای هیات دولت هم در این بین دیده می‌شوند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در مورد این اتفاق گفت:

این تعداد از نمایندگان که در حال حاضر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، قابل توجیه نیست؛ ولی خوشبخانه مرجعی به نام شورای نگهبان وجود دارد که بتواند صلاحیت اینکه چه تعداد از این افراد برای چنین کار مهمی در کشور واجد شرایط کامل هستند را برای ریاست‌جمهوری تایید کند.

توصیه به کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

حسینعلی درباره لزوم رعایت اخلاق از سوی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:

همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند نامزدهای ریاست جمهوری باید از تهمت‌زدن و بدگویی‌کردن علیه یکدیگر بپرهیزند و در یک فضای سالم با هم به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق و پرهیز از تهمت و تخریب رقیب در مناظره‌های انتخاباتی از مهم‌ترین ضرورت‌های مباحثه نامزدهاست، افزود:

بهتر است که نامزدها در مناظرات به ارائه برنامه‌های خود و راهکارهای تحقق آنها پرداخته و اگر انتقادی هم از رقبا دارند نقد منصفانه داشته باشند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

سوال از کاندیداهای ریاست جمهوری

نماینده شاهین شهر در مجلس در نطق خود در جلسه علنی 1403/03/20، از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست که برنامه خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به صورت صریح و روشن مطرح کنند. دلیگانی همچنین تاکید کرد که رئیس جمهور آینده باید برنامه‌های خود را در خصوص بهره بانکی، ساختار بورس، یارانه‌های پنهان، بوروکراسی‌های اداری، ناترازی‌های کشور، دلارزدایی از اقتصاد، ارزش پول ملی، نظام مالیاتی و سهم زمین در تولید مسکن ارائه کند.

همچنین او تاکید کرد که:

رئیس جمهوری بعدی نباید به مسائل حاشیه‌ای توجه کند و باید سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را در برنامه‌های دولتش معیار قرار دهد.

 

دعوت نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه از مردم برای مشارکت در انتخابات

نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه، یک روز مانده به مرحله نخست انتخابات (1403/04/08)، از مردم دعوت کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده در صندوق‌های رای، نامزد اصلح را انتخاب کنند. او تأکید کرد که رئیس جمهور با رای بالا انتخاب شود تا پشتوانه مردمی نظام تقویت شود و مشکلات داخلی و خارجی آسان‌تر حل شود.

روز بعد از انتخابات: تشکر از مردم

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی صبح یکشنبه (1403/04/10)مجلس شورای اسلامی به صورت شفاهی از حضور گسترده مردم در انتخابات تشکر کرد و همچنین تاکید کرد:

رقابت‌های انتخاباتی بالاخره تمام می‌شود، اما نباید در دوران رقابت‌ها حرف‌هایی زده شود که دشمنان شاد شوند. نباید مطالب طوری بیان شود که دستاوردهای عظیم انقلاب نادیده گرفته شود. نباید منافع ملی مورد هجمه قرار گیرد.

حمایت از جلیلی در مرحله سرنوشت ساز

‌در واپسین روزهای قبل از مرحله دوم، نماینده مردم شاهین شهر عصر یکشنبه  1403/04/10 در گردهمایی نمایندگان مجلس حامی سعید جلیلی شرکت کرد و گفت:

شهادت می‌دهم در دوران سخت دولت هشت ساله روحانی، بنده به دفتر جنابعالی (آقای جلیلی) می‌آمدم و در دفتر شما کارگروه‌های فعالِ تخصصی را می‌دیدم که چگونه گرد جنابعالی برای هر مسئله و بن‌بستی این کارگروه‌های تخصصی که عموماً از جوانان و همچنین مسنین بودند، راهکار می‌دادند.

همچنین دلیگانی به رای %57 مردم استان اصفهان به آقای جلیلی اشاره داشت و اظهار امیدواری کرد تا در مرحله دوم انتخابات هم همین آمار تکرار شود.

حاجی دلیگانی در پایان افزود:

ما هم وظیفه داریم همه پای کار بیاییم و هر کجا لازم است تلاشمان را انجام دهیم که جنابعالی رأی بیاورید که امید همه مردم ایران برای گشایش‌های اقتصادی و… جنابعالی هستید.

حرف آخر شاهین شهروند

رسانه خبری شاهین‌شهروند، با هدف اطلاع‌رسانی جامع و به‌روز در تمامی حوزه‌ها، همواره بخش ویژه‌ای را به رویدادهای شاهین شهر اختصاص داده است. در بخش آوای شاهین، فراتر از رویدادهای روزمره، می‌توانید بیشتر با این شهر جذاب آشنا شوید.

همچنین با عضویت در پیج اینستاگرام و یا کانال ایتای شاهین شهروند، از تازه‌ترین مطالب منتشر شده مطلع شوید و همراه همیشگی شاهین‌شهروند باشید.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *