معرفی مراکز فرهنگی شاهین شهر

معرفی مراکز فرهنگی شاهین شهر

نگاهی به فرهنگسراهای شاهین شهر، خانه‌هایی برای فرهنگ و توسعه

اگر دوستدار فرهنگ و هنر ایران باشید حتماً با مراکز فرهنگی که اغلب توسط شهرداری ساخته می‌شوند، آشنا هستید. مراکز فرهنگی و یا فرهنگسراها در واقع ساختمان‌هایی هستند که شامل یک یا چند نهاد فرهنگی است. در این مکان‌ها معمولاً شرایط برای برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام امور فرهنگی مثل همایش‌ها یا جشنواره‌ها مساعد است و افراد بسیاری با سنین مختلف به خود جذب می‌کند.

قبل از اینکه به سراغ معرفی مراکز فرهنگی شاهین شهر و مراکز فرهنگی شاهین شهر برویم، بهتر است هدف ایجاد مراکز فرهنگی و مسئولیت‌های آن در جامعه اشاره کنیم:

  1. مراکز فرهنگی با برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری در تمامی ایام سال سعی در ترویج فرهنگ و هنر ایران و حتی توسعه تعاملات اجتماعی شهر دارند. اگرچه همه‌ی این برنامه‌ها در طول سال دنبال می‌شود اما در فصل تابستان، فرهنگسراها رونق بیشتر پیدا کرده و بسیاری از کودکان و نوجوانان در کلاس‌های دایر شده در آن مانند آموزش نقاشی، نجوم، خوشنویسی، آشنایی با خوانش کتاب و… شرکت می‌کنند.
  2. برخی از این فرهنگسراها در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود، دارای کتابخانه و یا حتی سالن همایش نیز هستند. در بیشتر اوقات، عملکرد هر مرکز فرهنگی در راستای یک هدف تخصصی و ویژه تعریف می‌شود. این بدین معناست که بیشتر فرهنگسراها در یک موضوع خاص مثلا کودکان و یا بنیاد خانواده تمرکز دارند.

مراکز فرهنگی شاهین شهر نیز در همین راستا با برگزاری کلاس‌ها و رویدادهای فرهنگی همواره کوشیده است تا افراد بیشتری بتوانند از این خدمات فرهنگی و ادبی استفاده کنند.

معرفی مراکز فرهنگی شاهین شهر

عمده فعالیت مراکز فرهنگی شامل دوره‌های مختلف آموزشی، کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، اجرای انواع نمایش‌ها برای کودکان و خانواده‌ها، پخش فیلم، برنامه‌های مناسبتی مانند همایش‌های مذهبی و فرهنگی مرتبط با اعیاد و عرضه محصولات فرهنگی و هنری با توجه به مناسبات ویژه شاهین شهر است.

همچنین درون فرهنگسراهای شاهین شهر معمولاً غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی، سالن نمایش و سینما، سالن اجتماعات، کارگاه‌های مختلف مانند آموزش موسیقی، نقاشی و سفالگری و حتی مراکز مشاوره دایر شده است. در ادامه مطلب شما را با مهم‌ترین مراکز فرهنگی شاهین شهر آشنا می‌کنیم. با شاهین شهروند همراه شوید.

کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان

اگر خاطرات تابستان‌های کودکی خودتان را ورق بزنید، احتمالا به کانون‌های فکری و پرورشی شهرتان سری زدید. این کانون‌ها با فعالیت‌های فرهنگی مثل قصه‌گویی، شعر خوانی، روخوانی کتاب و هزاران دوره دیگر در تلاش است تا دید کودکان و نوجوانان شما را توسعه دهند و استعدادهای نهفته آنها را کشف و شکوفا سازند.

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، خیابان عطار، فرعی 1 غربی، کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان

شماره تلفن:

03145229009

 

در ادامه لیست زیر می‌توانید اطلاعات جامع از مهم‌ترین فرهنگسراهای زیر نظر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر را مشاهده کنید و اگر نیاز به جزئیات بیشتری مثل ساعت کاری و باز و بسته شدن دارید، با شماره‌های ذکر شده تماس بگیرید:

فرهنگسرای اشراق، مجموعه‌ای فرهنگی از دیروز تا امروز

فرهنگسرای اشراق شاهین شهر
فرهنگسرای اشراق شاهین شهر

فرهنگسرای اشراق اولین و یکی از اصلی‌ترین فرهنگسراهای شاهین شهر است. این فرهنگسرا در خیابان ابن سینا شاهین شهر و در پارک اشراق واقع شده است.

فرهنگسرای اشراق با 33 سال فعالیت مستمر و بدون وقفه در زمینه‌های مختلف فرهنگی و نیز بهره‌گیری از مربیان و اساتید مجرب و شیوه‌های نوین آموزشی موفق شده که با ایجاد فضایی آرام و فرهنگی در جهت رشد استعدادهای بالقوه شاهین شهری‌ها در همه‌ی رده‌های سنی فعالیت کند.

هم‌اکنون این فرهنگسرای شاهین شهری، علاوه بر تمام فعالیت‌های فرهنگی خود، میزبان انجمن علم نجوم، رباتیک و هوانوردی بوده و سمینارها و برنامه‌های مختلفی در این رشته‌ها از جمله رصدهای جمعی برگزار می‌کند.

برخی امکانات فرهنگسرای اشراق

  • فرهنگسرایی به وسعت 3000 هزار متر
  • برگزاری دوره‌های مختلف ادبی و فرهنگی و علمی برای سنین مختلف با اساتید مجرب
  • سالن مطالعه
  • مرکز خلاقیت و شکوفایی
  • برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های فصلی و همایش ملی شعر کودک با همکاری دکتر مصطفی رحماندوست
  • سالن نمایش بزرگ حرفه‌ای به نام خلیج فارس (برای برگزاری کنسرت‌ها و تئاترها)

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، میدان امام حسین (ع)، ابتدای بلوار آیت الله طالقانی، روبروی سینما شاهین طلایی، پارک اشراق، فرهنگسرای اشراق

شماره تلفن:

03145251211

 

فرهنگسرای هنر، پاتوقی برای اهالی هنر

فرهنگسرای هنر شاهین شهر
فرهنگسرای هنر شاهین شهر

فرهنگسرای هنر شاهین یکی از فعال‌ترین فرهنگسراهای شاهین شهر در عرصه آموزش هنری است که در سال 1395 به همت شهرداری شاهین شهر تاسیس شد.

ماموریت این فرهنگسرا در حوزه آموزش تخصصی هنر است ولی در راستای برطرف کردن نیازهای آموزشی فرهنگی محله، اقدام به برگزاری کارگاه‌های مختلفی از جمله آموزش موسیقی، نقاشی، قصه‌گویی، کاردستی و …  از سطح مبتدی تا پیشرفته کرده تا این نیاز پوشش داده شود.

همینطور این فرهنگسرا در 3 رشته مختلف موسیقی، عکاسی، طراحی و نقاشی با هدف افزایش تعاملات هنرمندان شاهین شهری با یکدیگر گروه‌های فعالی تشکیل داده است.

برخی امکانات فرهنگسرای هنر

  • برگزاری کلاس‌ها و دورهای آموزش هنر از سطح مبتدی تا پیشرفته
  • سالن اجتماعات
  • سالن تماشاخانه

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، شاهین شهر – بلوار شهید صیاد شیرازی (جاده گاز)، خیابان بوستان، خیابان بهارستان، فرعی 1 غربی، پشت مجموعه ورزشی پوریای ولی، فرهنگسرای هنر

شماره تلفن:

03145219880

 

فرهنگسرای شهروند

فرهنگسرای شهروند شاهین شهر
فرهنگسرای شهروند شاهین شهر

فرهنگسرای شهروند در سال 1385 با مساحتی بالغ بر 850 متر مربع در 2 طبقه احداث شد. با برگزاری کلاس‌های متنوع آموزشی کودکان و بزرگسالان، این مجموعه نامی آشنا در میان شاهین شهری‌ هاست؛ اما چیزی که فرهنگسرای شهروند را در ذهن مردم متمایز کرده، فعالیت‌های این مجموعه در زمینه بهداشت سالمندان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ و نگهداری محیط زیست و مصرف بهینه آب به افراد مختلف جامعه است.

از مجموعه فعالیت‌های این مرکز فرهنگی می‌توان به برگزاری جشن‌ها و اعیاد مختلف، آموزش قرآن، زبان انگلیسی، موسیقی کودکان، نقاشی و تشکیل انجمن شعر و ادبیات اشاره کرد.

برخی امکانات فرهنگسرای شهروند

  • مساحتی به وسعت 850 متر مربع
  • سالن اجتماعات با ظرفیت 110 نفر
  • سالن مطالعه
  • اتاق خلاقیت کودک

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، خیابان حافظ جنوبی ، فرعی ۸ شرقی ، فـرهنگســرای شهــرونــد

شماره تلفن:

03145275500-1

پیشنهاد خواندنی: با باشگاه‌های شاهین شهر بیشتر آشنا شوید!

فرهنگسرای پردیس

فرهنگسرای پردیس شاهین شهر
فرهنگسرای پردیس شاهین شهر

فرهنگسرای پردیس واقع در شهرک پردیس، یکی دیگر از فرهنگسراهای محبوب شاهین شهر محسوب می‌شود. این فرهنگسرا در سال 1389 در مساحتی بالغ بر 450 متر مربع و با هدف کارکرد یک فرهنگسرای محلی شهرک پردیس ساخته شد. در طی سالیان آتی، با توجه به ساخته شدن مسکن مهر و نزدیکی این مرکز با کوی مهدی و همچنین استقبال روز افزون مردم از این مجموعه، تنوع بیشتری به دوره‌ها و کارگاه‌های خود بخشید.

در حال حاضر فعالیت فرهنگسرای پردیس در سه حوزه آموزش علم، آموزش فرهنگ و هنر و آموزش‌های دینی و مذهبی خلاصه می‌شود. این مجموعه اقدام به ایجاد ایستگاه‌های ورزش و سلامت کرده و کارگاه‌هایی با هدف تقویت خانواده و توسعه شخصیت‌های فردی برگزار می‌کند.

برخی امکانات فرهنگسرای پردیس

  • کارگاه‌های رایانه
  • اتاق بازی و خلاقیت کودکان
  • سالن مطالعه

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، شهرک پردیس، بلوار بهشت، فرهنگسرای پردیس

شماره تلفن:

03145294955

 

فرهنگسرای خانواده، پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی و حقوقی

فرهنگسرای خانواده شاهین شهر
فرهنگسرای خانواده شاهین شهر

فرهنگسرای خانواده یکی از تاثیرگذارترین فرهنگسراهای شاهین شهر است. این مرکز فرهنگی با مساحت 660 متر مربع شامل فضاهای مختلفی نظیر سالن پلاتو، سالن مطالعه، نمایشگاه آثار بانوان و کلاس‌های علمی و فرهنگی و هنری است.

این مجموعه با همکاری مشاوران و متخصصین مختلف و خبره، دارای واحدهای مشاوره حقوقی، خانوادگی، کیفری و آزمون‌های روانشناسی فردی، مشاوره خانواده و تربیت فرزند است. همچنین هر ساله همایش‌های مختلفی در خصوص خانواده موفق برگزار می‌کند.

برخی امکانات فرهنگسرای خانواده

  • سالن مجهز پلاتو با ظرفیت بیش از 180 نفر
  • سالن مطالعه با ظرفیت بیش از 80 نفر
  • نمایشگاه آثار هنری بانوان

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، خیابان عطار، فرعی 8 غربی، فرهنگسرای خانواده

شماره تلفن:

03145282730

 

فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس شاهین شهر

فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس شاهین شهر
فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس شاهین شهر

فرهنگسرای ادب و هنر شاهین شهر واقع در شهرک گلدیس در شاهین شهر در سال 1393 آغاز بکار کرد و شامل دوره‌های متنوع آموزشی، فرهنگی، هنری و فنی حرفه‌ای و کارگاه‌های مهارت‌های خانواده است.

برخی امکانات فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس

  • ساختمانی نو، مدرن و زیبا
  • سالن آمفی تئاتر و سینمای تابستانه (روباز)
  • محل اجرای تئاتر خیابانی
  • کتابخانه و سالن مطالعه دختران و پسران
  • خانه خلاقیت کودک

آدرس:

استان اصفهان، بخش مرکزی، شهر شاهین شهر، شهرک گلدیس، بلوار یادگار امام (ره)، روبروی آتش نشانی، ابتدای بلوار رضوی (بیمارستان)، فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس

شماره تلفن:

03145267791

 

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *