تحلیل فرصت های شغلی در شاهین شهر در سال 1403

تحلیل فرصت های شغلی در شاهین شهر در سال 1403

 

 

در این مقاله ما در شاهین شهروند به سراغ وضعیت فرصت های شغلی در شاهین شهر می‌رویم و در ادامه نکاتی برای راحت پیدا کردن کار در شاهین شهر به شما خواهیم گفت. با ما همراه شوید.

در شاهین شهر چطور کار پیدا کنیم؟ 

اشتغال و پیدا کردن کار یکی از مهمترین مسائل اقتصادی و اجتماعی هر جامعه‌ای است. این مسئله وقتی به شهری مثل شاهین شهر می‌رسد، اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. تصور اغلب جامعه این است شهری که نزدیک به یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی حال حاضر ایران، یعنی شهرک صنعتی مورچه خورت قرار گرفته است، فرصت‌های شغلی زیادی برای ساکن خود دارد، اما همزمان رقابت بر سر پیدا کردن یک شغل خوب نیز بسیار بالاست.

خالی بودنِ فرصت ‎های شغلی در شاهین شهر

یکی از چالش‌های اصلی پیدا کردن کار در شاهین شهر، مسئله جمعیتِ کم این شهر به نسبت اصفهان است. اغلب تصور می‌شود ساکنین شهرهای کوچک اصفهان در برابر ساکنین این کلانشهر شانسی برای کسب شغل را ندارند و همین موضوع، دلیلِ بیکاری در شاهین شهر است.

اما این فرض آنچنان هم که تصور می‌کنید، صحیح نیست؛ چراکه طبق جدیدترین گزارش رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه، آقای کریم علینقی، نرخ بیکاری در این شهرستان از %17.5 در سال 1395 هم‌اکنون به %8.5 کاهش یافته و بیش از 2 هزار فرصت شغلی خالی در شهرستان وجود دارد.

طبق همین آمارها می‌توان چنین استنباط کرد که هم نیروی کار و هم فرصت‌های شغلی برای شاهین شهری‌ها فراهم است؛ اما چرا معمای بیکاری در شاهین شهر همچنان بدون حل باقی‌مانده است؟

 

زبان و دید متفاوت نسلz

خالی بودنِ فرصت ‎های شغلی در شاهین شهر

آنقدر تفاوت فرهنگی بین متولدین 1374 تا 1389 تا متولدین قبل از سال 1374 زیاد بود که برای درک بهتر اصطلاح “نسل Z” پدید آمد. نسلی که نگاهی نو (فارغ از اینکه خوب یا بد است) نسبت به مسائل مختلف دارد و هیچ احدالناسی به جز خودشان قادر به تغییر آنها نیست.

سواد بیشتر، گستردگی دسترسی به اطلاعات و مصرف‌گرایی باعث شده این نسل تمایل به کارِ کمتر در کنار مزایای بیشتر داشته باشند و به اصطلاح به “پشتِ میز نشینی” رغبت پیدا کنند. در واقع این نسل، خوبی و بدی‌های کار کردن در شرایط سخت را به چشم دیده و درک کرده است؛ بنابراین تمایلی به اشتغال در چنین فرصت‌هایی به خصوص برای کسی دیگر را ندارند.

حال پرسش اصلی این است که کی باید کوتاه بیاید؟ جوانان باید خود را با شرایط کاری سخت عادت دهد و یا صنعت باید رفاه بیشتری برای کارکنان خود در نظر بگیرد؟

با توجه به اینکه بعد از نسل Z، نسل آلفا نامیده شده‌اند. این احتمال که فرصت‌های شغلی با کمترین حقوق و مزایا در طی سالیان آتی متقاضی داشته باشند، بسیار کم است. بنابراین صنایع برای بقا هم که شده، باید شرایط رفاهی بهتری برای کارگران و کارمندان خود فراهم سازد.

از طرفی نسل جوان امروز نیز باید بداند که همیشه قرار نیست جوان بماند و شرایط استخدام را داشته باشد. چه بسا با گذشت زمان و نبود سابقه کار، هر روز بیشتر از روز قبل از شانس داشتن یک شغل خوب را از دست بدهند.

 

اما شاهین شهر چه امکاناتی برای جوانان خود دارد؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

تحلیل بازار کار در شاهین شهر

مانند هر شهر دیگری در استان اصفهان، شرایط کار در شاهین شهر همواره با چالش‌هایی روبروست. جمعیت کم و بازاری که به نسبت اشباع شده به نظر می‌رسد، از چالش‌های اصلی نیروی کار شاهین شهری است. با این حال، ترافیک کم شاهین شهر و نزدیکی محل سکونت به محل کار، بدون شک امتیازی است که نمی‌توان آن را ندید گرفت.

همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که مردم شاهین شهر از افراد ماهر و کسب‌وکارهای نو حمایت زیادی می‌کنند و هزینه تبلیغات در شاهین شهر بسیار کمتر از شهر اصفهان است و در نتیجه با یک برنامه‌ریزی دقیق، طی یک تا سه سال آتی می‌توانید به شماره یک بازار خودتان در شاهین شهر تبدیل شوید.

با توجه به تنوع صنایع و مشاغل مختلف در شاهین شهر، افراد می‌توانند از فرصت‌های شغلی مختلف و متنوعی بهره‌مند شوند. اما برای موفقیت در بازار کار شاهین شهر، علاوه بر داشتن مهارت و تخصص‌ لازم، داشتن ارتباطات موثر، توانایی کار تیمی و انعطاف‌پذیری نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: آیا شاهین شهر برای زندگی خوبه؟

چه مهارت‌ و تخصصی برای موفقیت در بازار کار شاهین شهر لازم است؟

شاهین شهر، یکی از بازارهای خوب کاری در بین شهرهای استان اصفهان را دارد. در نتیجه، مهارت‌ و تخصص لازم برای انجام وظایف‌ به عنوان دو عامل پایه برای موفقیت در بازار کار شاهین شهر اهمیت فراوانی دارند. علاوه بر این، هوش و سواد مالی هم می‌تواند به افزایش اعتبار و اعتماد به نفس فرد در بازار کار شاهین شهر کمک کنند.

افرادی که توانایی انجام کارها را به خوبی دارند و دارای تخصص در زمینه‌ای خاص هستند، اغلب به عنوان افرادی معتبر و مورد احترام در بازار کار شاهین شهر شناخته می‌شوند و بهترین فرصت‌های شغلی در شاهین شهر را از آن خود می‌کنند.

از طرفی همانطور که قبلا اشاره کردیم، بازار کار شاهین شهر برای جوانانی که تجربه کاری کمی دارند نیز فرصت های شغلی زیادی دارد. پس اگر سابقه کاری کمی داشتید و یا تازه می‌خواهید وارد بازار کار شوید، از پیدا کردن کار در شاهین شهر ناامید نشوید.

اما به یاد داشته باشید که افرادی که به دنبال پیشرفت و رشد حرفه‌ای خود هستند، اغلب به دنبال یادگیری و توسعه مهارت‌ها و تخصص‌های جدید هستند که این موضوع نیز می‌تواند به افزایش شانس داشتن فرصت‌های شغلی بهتر و موفقیت در بازار کار شاهین شهر کمک کند.

 

نکاتی برای راحت پیدا کردن کار در شاهین شهر

اولین نکته مهم، شرکت در دوره‌ها و آموزش‌های حرفه‌ای است. این آموزش‌ها (حضوری یا آنلاین) اطلاعات پایه مرتبط با حرفه و صنعت مورد نظرتان را به شما یاد می‌دهند. حتی شرکت در دوره‌هایی مثل مهارت‌های فنی، مدیریتی، بازاریابی، فروش و غیره مطمئنا برای رزومه شما مثبت تلقی می‌شود.

اگر نمی دانید یادگیری را از کجا شروع کنید، سَری به مراکز فرهنگی آموزشی شاهین شهر بزنید.

نکته دیگر اینکه شرکت در گروه‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای مرتبط با شغلی مدنظرتان است که می‌تواند فرصتی برای شبکه‌سازی، یادگیری از تجربیات دیگران و به‌روزرسانی دانش حرفه‌ای فراهم کند.

و آخرین نکته، ایجاد یک برنامه توسعه حرفه‌ای شخصی که شامل اهداف، اقدامات و زمانبندی مناسب است، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را بهبود دهید و شانس استخدام شدن در شغل‌های بهتر را افزایش دهید.

چطور فرصت های شغلی در شاهین شهر را پیدا کنم؟

اگر تازه فارغ التحصیل شدید و هنوز با بازار کار و افراد مهم ناآشنا هستید، بهترین کار استفاده از منابع آنلاین برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی در شاهین شهر است. رسانه شاهین شهروند همواره در تلاش است تا با انتشار آگهی‌های استخدامی شاهین شهر، به جوانان این شهر کمک کند.

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاع رسانی های شاهین شهر، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *